کد خبر : 1111
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1393 - 6:55

شیری آذر: برتری طلبی و قوم گرایی محکوم است/ ستاره های تیم ملی ستاره های ایران هستند

شیری آذر: برتری طلبی و قوم گرایی محکوم است/ ستاره های تیم ملی ستاره های ایران هستند

آی نیوز – عضو شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از شعارهای تفرقه افکن انتخاب شده برای تیم ملی گفت: حرکت به حقی که در سالیان اخیر در کشور ما شروع شده است محکوم نمودن برتری طلبی در دنیا است اما تشکیلاتهایی هستند که برخلاف رویه اصولی نظام به این مسئله دامن می زنند.

حبیب شیری آذر ادامه داد: ستاره های ورزشی و تیم ملی ستارگان ایران هستند و از هر قومی که باشند ستاره های سرزمین ایران می باشند ونباید عده ای در مورد این ستاره ها تبلیغاتی بنمایند که بوی برتری طلبی قومی و نژادی از آن به مشام برسد.

شیری آذر ادامه داد: در کشور ما طبق فرمایش مقام معظم رهبری محور انسجام و وحدت ملی اسلام است و شعارهای دروغین و ساخته و پرداخته ذهنیت های متوهم هیچگاه محور وحدت نخواهد بود.
وی با درخواست از رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از رئیس شورای اسلامی شهر تبریز درخواست می کنم به صدا و سیما و فدراسیون فوتبال در خصوص این نوع شعارهای تفرقه افکن تذکر بدهند تا این نوع شعارهای تفرفه افکن قومی و برتری طلبی جمع شود.

شیری آذر در سخرانی پیش از دستور خود با ادای احترام به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب و یاد و نام حضرت امام خمینی و  آرزوی طول عمر برای مقام مظعم رهبری فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به کلیه مسلمانان تبریک گفت.
وی در ادامه با اشاره به بحث برند سازی برای شهرها در تمام نیا گفت: تبریز مولفه های زیادی برای برند شدن دارد  قالیبافی، صنعت، آثار باستانی متعدد، تاریخ تجارت و بازرگانی، از جمله این توانمندی هاست و باید ببینیم که با تقویت کدام نهاد می توانیم این توانمندی ها را تقویت نماییم.
شیری آذر با اشاره به پتانسیل عظیم تبریز در داشتن آثار تاریخی گفت: آثار تاریخی می توانند منبع عظیم درآمد برای شهر باشند که ارزش آن از نفت هم بیشتر خواهد بود زیرا نفت روزی تمام می شود اما آثار باستانی شهر و داشته های شهر همواره مانا خواهند بود به شرطی که آنها را احیا و حفظ کنیم.
وی در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه گوی مسجد همچنان در مظلومیت است و موزه عصر آن در وضعیت نابسامانی قرار دارد اظهار داشت: در هر کجای دنیا ربع رشیدی وجود داشت مدیران آن شهر با برنامه ریزی مناسب درآمدهای کلانی از آن بدست می آوردند اما در تبریز چنین نیست.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد یادمان های شایسته برای سه علامه شهیر تبریز وهمچنین یادواره درخور نام سرداران شهید آذربایجن گفت: باید برای برپایی این چنین المانهایی همت کنیم و کمک حال معنوی برای شهرداری تبریز باشیم تا چنین المانهایی را برای شهرمان ایجاد نماید.
وی با اشاره به اینکه تبریز می تواند مرکز خدمات پزشکی شمالغرب کشور و منطقه باشد اظهار داشت: نباید از شهرمان غفلت کنیم چون غفلت ما باعث عدم استفاده و به هدر رفتن استعدادها و پتانسیل های شهر می شود.
وی با اشاره به برنامه ریزی های گسترده شهرداری در راستای هفته نگوداشت تبریز اظهار داشت: از شهردار کلانشهر تبریز خواهش می کنم برای این نکوداشت که گفتمان جدیدی است از سفرای کشورهای مختلف که در کشور هستند دعوت به عمل بیاورد تا به تبریز بیاییند. این یک دیالوگ و ارتباط سازنده برای تبریز خواهد بود.
شیری آذر گفت: با این حرکت می توانیم خارج از تنشهای موجود ارتباط برقرار کنیم. پارلمان محلی مدیریت غیر سیاسی است اما در زمینه گام برداشتن به سوی صلح و همبستگی در کشور و دنیا می تواند گام های اساسی بردارد.
حبیب شیری آذر در پایان گفت: من به عنوان یک فرزند انقلاب در تبریز می گویم این شهر باید پرچمدار انقلاب باشد و پرچم انقلاب را این شهر باید در اهتراز داشته باشد تا بتوانیم  اهداف انقلاب را با بهره گیری از کانالهای فرهنگی ظرفیت و پتانسیل ها درجذب سرمایه دار به دنبا نشان دهیم.
ضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به آغاز همزمان پروژه های بزرگ شهری این اقدام شهرداری تبریز را نقطه قوت مدیران و برنامه ریزان شهرداری دانست.
حبیب شیری آذر در سخنرانی پیش از دستور خود با اشاره به شروع عملیات چند پروژه مهم شهرداری در تقاطع های پر تردد شهر تبریز گفت: قطعا شروع همزان این پروژه ها یک نقطه قوت برای شهردار کلانشهر تبریز می باشد و قطعا با افتتاح پروژه های اجرا شده گره های کوری که در این مناطق وجود دارند باز خواهند شد.
وی با تقدیر از شهردار تبریز و شهرداران مناطق که در چند روز گذشته پروه های مهمی را در نقاط مختلف تبریز کلنگ زنی نموده اند اظهار داشت: با عملی شدن این پروژه ها شاهد تحول عظیمی در شهر خواهیم بود
شیری آذر در ادامه با اشاره به همت شهردار کلانشهر تبریز در آزادسازی محوطه ارک گفت: ارک نشانه استقامت و مقاومت تبریزیان است و انتظار داریم شهرداری تبریز در ادامه اهتمام ویژه ای به بازگشایی محیط پیرامونی ارک و تبدیل آن محیط به فضایی مناسب و در خور نام بلند ارک داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به مصوبات شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص کارکنان تامین نیرو، کارمعین و حجمی گفت: بجاست شهردار کلانشهر تبریز در راستای مصوبات شورای اسلامی شهر تبریز  اهتمام ویژه ای به رفاه کارکنان تامین نیرو و کار معین داشته باشد. 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.