کد خبر : 11400
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1397 - 3:32

نهضت آسفالت در خیابان های تبریز/ تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن آسفالت در کارخانجات شهرداری

نهضت آسفالت در خیابان های تبریز/ تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن آسفالت در کارخانجات شهرداری

شهریارنیوز: شهرداری تبریز که در سال های گذشته بودجه قابل توجه خود را صرف بهسازی آسفالت معابر و خیابان‌های مناطق تحت مدیریت خود می کرد، با خریداری چندین کارخانه تولید

شهرداری تبریز که در سال های گذشته بودجه قابل توجه خود را صرف بهسازی آسفالت معابر و خیابان‌های مناطق تحت مدیریت خود می کرد، با خریداری چندین کارخانه تولید آسفالت هزینه های خود را کاهش داده است.

 به گزارش آی نیوز، نهضت آسفالت در خیابان ها و معابر تبریز با روی کار آمدن مهندس ایرج شهین باهر به عنوان شهردار جدید و جوان تبریز، آغاز شد و به دنبال آن محله‌های این کلانشهر با رویکرد بهسازی اساسی آسفالت از اهمیت بیشتری برای شهرداران مناطق برخوردار شده است.

این مهم در حالی رخ داده که شهرداری تبریز به جای خرید آسفالت بی کیفیت از کارخانجات که گاها عمر آن ها به یک سال هم نمی انجامید، چندین کارخانه تولید آسفالت را خریداری کرده تا ضمن صرف جویی و کاهش هزینه ها، آسفالت با کیفیتی را برای معابر این شهر محیا کند.

از آنجایی که تسهیل عبور و مرور شهروندان در سطح شهر یکی از مهم ترین وظایف و دغدغه های شهرداری محسوب می شود، در این راستا بازسازی و بهسازی اساسی آسفالت معابر از جمله فعالیت های مستمر در شهرداری تبریز شده است.

افتتاح سومین کارخانه آسفالت شهرداری تبریز تا ماه آینده

شهردار تبریز از افتتاح سومین کارخانه آسفالت شهرداری تبریز تا ماه آینده امسال خبر داد و گفت: بلافاصله بعد از افتتاح این کارخانه، چهارمین کارخانه تولید آسفالت در تبریز خریداری می شود.

مهندس ایرج شهین باهر با اشاره به عملکرد شهرداری تبریز در یک سال اخیر اظهار کرد: تمامی پروژه های شهرداری تبریز، بدون توقف در حال اجرا است و این پروژه ها با پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی روبرو بوده است.

وی با اشاره به افتتاح سومین کارخانه آسفالت شهرداری تبریز در چند روز آینده، افزود: امروز شهرداری تبریز به دنبال کاهش هزینه هاست و در این زمینه اقدامات اساسی صورت داده که یکی از این اقدامات احیای دو کارخانه آسفالت در این کلانشهر بوده و همچنین یک کارخانه دیگر نیز در عرض چند روز آینده افتتاح می شود.

شهردار تبریز همچنین در ادامه افزود: با راه اندازی این کارخانه، سرانه تولید آسفالت شهرداری تبریز افزایش خواهد یافت که این نوع آسفالت از لحاظ کیفی نیز مطلوب تر از آسفالت های فعلی خواهد بود.

image

تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن آسفالت در شهرداری تبریز

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگار آی نیوز از تولید سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن آسفالت در کارخانجات شهرداری خبر داد و گفت: دو کارخانه آسفالت ۸۰ و۱۲۰ تنی شهرداری تبریز فعال بودند که امسال کارخانه ۱۶۰ تنی تمام اتوماتیک خریداری شده و مورد بهره برداری قراره می گیرد.

حسین منیری فر در ادامه افزود: همچنین  برای خرید یک کارخانه آسفالت دیگر نیز در حال رایزنی هستیم که خرید آن کارخانه در دستورکار شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه تحول عظیمی در کارخانجات آسفالت سازمان عمران شهرداری کلانشهر تبریز صورت گرفته، ادامه داد: در راستای تحقق واجرای برنامه های مدون سازمان عمران در جهت توسعه کارخانجات آسفالت مجتمع تولیدی، ارتقای بهره وری وکیفیت آسفالت که نتیجه آن ثبت رکورد بی سابقه تولید و پخش آسفالت در شش ماهه نخست سال ۹۶ در حدود ۱۵۰هزارتن بوده است.

وی با اشاره به خرید کارخانه آسفالت ۱۶۰ تنی تمام اتوماتیک اظهار کرد: این کارخانه قادر است به صورت تمام اتوماتیک در هر ساعت ۱۶۰ تن انواع آسفالت تولید کرده و با توجه به استهلاک کارخانجات آسفالت موجود با کارکرد بیش از ۳۰ سال و به منظور ارتقاء کیفیت آسفالت، بالا بردن بهره وری و همچنین استفاده از فناوری های دیجیتالی و نوین و نیز استفاده از امکانات بالقوه اعم از آماده سازی و ذخیره آسفالت گرم به مقدار ۱۰۰ تن، نیازهای شهرداری را برطرف کند.

وی همچنین ادامه داد: به منظور حذف سوخت گازوئیل و مازوت و صرفه جویی در هزینه ها و جهت جلوگیری از آلودگی هوا و عدم آلایندگی محیط زیست و ایجاد محیطی پاک وفراهم کردن سوخت همگن برای پخت آسفالت، عملیات اجرایی گازرسانی به طول ۱۰کیلومتر با همکاری و مشارکت شرکت گاز تبریز شروع و درحال اجراست.

منیری فر همچنین ادامه داد: اخذ گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات وزارت راه وشهرسازی، ساخت سوله به متراژ یک هزار مترمربع جهت جلوگیری ازاستهلاک و نگهداری ماشین  آلات سنگین، اخذ پروانه بهره برداری دائمی از سازمان صنعت و معدن برای کارخانجات اسفالت، انجام لوله کشی گاز در داخل محوطه مجتمع تولیدی و تشکیل کارگروه تخصصی آسفالت از جمله اقدامات این سازمان است.

image

در این میان می توان به مسئله قابل توجه تشکیل کارگروه تخصصی آسفالت اشاره کرد؛ حلقه مفقودی که جای خالی آن همواره دیده می شد.

این کار گروه متشکل از کارشناسان راه و شهرسازی و شهرداری کلانشهر تبریز و همچنین سازمان عمران جهت بررسی راهکار های مناسب برای ارتقای بهره وری و کیفیت آسفالت تشکیل شده است.

شهروندان تبریزی نیز با این اقدام تحسین برانگیز شهرداری تبریز امیدوارند که دیگر شاهد آسفالت بی کیفیت در معابر شهر نباشند.

گزارش از شاهین بدرحیدری

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.