کد خبر : 1166
تاریخ انتشار : شنبه 14 تیر 1393 - 20:33

آذربایجان‌شرقی با ۵ درصد جمعیت کشور تنها از ۳ درصد جرایم برخوردار است

آذربایجان‌شرقی با ۵ درصد جمعیت کشور تنها از ۳ درصد جرایم برخوردار است

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی با داشتن پنج درصد جمعیت کشور تنها از سه درصد جرایم برخوردار است.

 سردار محسن حسن‌خانی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با ظرفیت خوبی که در نیروی انتظامی وجود دارد بر مشکلات موجود غلبه خواهیم کرد، اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله‌ سازمان متدین است، چرا که افرادی می‌توانند جامعه را اصلاح کنند که خودشان رو به اصلاح رفته باشند لذا اولویت ما در نیروی انتظامی استفاده بهینه از ظرفیت کارکنان این نیرو است و تاکید بیشترمان بر سازمان متدین است.

وی با ذکر اینکه باید در برخورد با مردم، برخورد منطقی و معقول را در دستور کار قرار داد تا با عدم ایجاد نارضایتی باعث احساس امنیت مطلوب در بین مردم شویم اضافه کرد: خوشبختانه در استان ما امنیت مناسبی وجود دارد ولی در برخی مقاطع به خاطر بعضی حوادث، احساس امنیت بین مردم شاید بالا و پایین برود.

این مقام انتظامی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی و اقدامات مجموعه‌ نیروی انتظامی مشارکت‌پذیری مردم را ان‌شاءالله بالا خواهیم برد.

وی با اشاره به وضعیت جرایم در استان گفت: آذربایجان‌شرقی با داشتن ۵ درصد جمعیت کشور تنها از ۳ درصد جرایم برخوردار است شایع‌ترین جرم در استان، سرقت‌های خرد است.

وی تصریح کرد: متاسفانه از پنج، شش سال گذشته و با وخیم شدن اوضاع اقتصادی، بیکاری و اعتیاد در کشور افزایش یافته و همین امر موجب سیر صعودی میزان سرقت در جامعه شده است که در مبارزه با این آفت بایستی جدیت به خرج دهیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی امنیت اخلاقی را چالش بزرگ دیگر نیروی انتظامی دانست و افزود: در بحث حجاب و عفاف، نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌‌تواند با این آسیب مبارزه کند ولی با تمامی ظرفیت در این امر وارد عمل شده‌ایم و طی جلساتی تیم‌های مربوط به این امر را تقویت کرده و با دستگاه‌های درگیر در این بحث رایزنی کرده‌ایم و ساماندهی مغازه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

حسن‌خانی در پایان سخنان خود تلاش در جهت کاهش تصادفات بخصوص تصادفات فوتی، تقویت سامانه‌ ۱۹۷ پلیس برای رفع مشکلات هرچه بیشتر مردم و مبارزه‌ جدی بخصوص با خرده‌فروشان مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های کاری نیروی انتظامی دانست و گفت: امیدوارم در سایه‌ رهنمودها و دعاهای نماینده ولی‌فقیه در استان سربلند باشیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.