کد خبر : 1170
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 تیر 1393 - 7:24

حمایت شهرداری از ساخت فیلم بلند تبریز

حمایت شهرداری از ساخت فیلم بلند تبریز

 دکتر صادق نجفی گفت: شهرداری تبریز آمادگی این را دارد که در صورت وجود فیلم نامه ای قوی در خصوص هویت و تاریخ تبریز، برای تبدیل آن به فیلم بلند حمایت های لازم را انجام دهد.

شهردار کلانشهر تبریز به همراه حاج جواد ششگلانی عضو شورای اسلامی شهر تبریز با حضور در کارگروه تدوین و فیلم نامه نویسی حوزه هنری گفت: هنرمندان هر حوزه باید تلاش نمایند تبریز را آنچنانکه باید به مردم بشناسانند چرا که کهن شهر تبریز از قدمتی دیرینه بهره مند می باشد.

وی با بیان اینکه هنرمندان زمانی می توانند شهر خود را به جوامع جهانی معرفی کنند که خود با هویت، تاریخ، فرهنگ و هنر شهر خود به خوبی آشنا باشند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری هفته نکوداشت تبریز اظهار داشت: این هفته برای اولین بار در تبریز برگزار خواهد شد و در آن ۱۸ کارگروه هنری فعالیت خواهند کرد.

نجفی ادامه داد: مقارن با سالروز مشروطه و اوج مسافرتهای گردشکران داخلی و خارجی  به شهر تبریز شهرداری از ۲۲ تا ۲۷ شهریور ماه سال جاری برنامه‌های متنوع و جالبی را برای نکوداشت این هفته در نظرگرفته است.

وی افزود: حوزه هنری استان می تواند با همکاری معاونت اجتماعی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برای این هفته و سایر فعالیت های فرهنگی با شهرداری همکاری نماید و ما نیز با تمام توان سعی خواهیم کرد از تمامی هنرمندان حمایت های لازم را انجام دهیم.

نجفی با تاکید بر اینکه هنرمندان آذربایجان شرقی از پتانسیل خوبی برای معرفی تبریز به کشور و منطقه دارند، گفت: امید است با برگزاری پرشکوه هفته نکوداشت تبریز، شاهد نمایش شکوه و عظمت شهر پرآوازه تبریز فیروزه جهان اسلام در بعد بین المللی آن نیز باشیم.

وی در پایان اضافه نمود: شهرداری تبریز آمادگی این را دارد که در صورت وجود فیلم نامه ای قوی در خصوص هویت و تاریخ این شهر، برای تبدیل آن به فیلم بلند حمایت های لازم را انجام دهد.

در ابتدای این برنامه نیز رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: ۱۲ کارگروه در حوزه هنری این استان فعالیت می کنند و بیش از ۳۰۰ هنرمند جوان به طور مستمر درگیر این کارگروه ها می باشند.

حسن میلانی با بیان اینکه تا کنون فیلم بلندی که در شان و جایگاه استان آذربایجان شرقی باشد کار نشده است، افزود: امیدواریم شهرداری تبریز با حمایت های مادی و معنوی خود بتواند ما را در ساخت و تولید فیلم بلند با موضوع تبریز یاری نماید.

خاطر نشان می شود هنرمندان حوزه هنری آذربایجان شرقی در گپ و گفتی صمیمی با شهردار تبریز به بیان مشکلات و نکته نظرات خود پرداختند.

لازم به ذکر است در پایان این برنامه نمایی از مسجد کبود تبریز به عنوان هدیه در قالب تابلو عکس از طرف هنرمندان حوزه هنری به شهردار تبریز اهدا شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.