کد خبر : 11705
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 خرداد 1397 - 5:26

نگاهی کوتاه به عملکرد اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز

نگاهی کوتاه به عملکرد اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز

شهریارنیوز: امروزه از روابط عمومی به عنوان هنر هشتم و دست آورد قرن بیستم یاد می شود، هنری که به وسیله آن سازمان‌ها آگاهانه مى‌کوشند، بر مسئولیت اجتماعى خویش عمل کنند تا

image

امروزه از روابط عمومی به عنوان هنر هشتم و دست آورد قرن بیستم یاد می شود، هنری که به وسیله آن سازمان‌ها آگاهانه مى‌کوشند، بر مسئولیت اجتماعى خویش عمل کنند تا بتوانند، تفاهم و پشتیبانى کسانى را که براى توسعه اهمیت دارد، به دست آورند.

به گزارش آی نیوز، روابط عمومى در اصل تلاش آگاهانه و قانونى به منظور تفاهم و استقرار اعتماد و شناخت متقابل با عموم، براساس تحقیق علمى و عملى صحیح و مستمر، میسر است؛ در واقع روابط عمومی بخشى از وظایف مدیریت سازمان است و عملى ممتد، مداوم و طرح ریزى شده است که از طریق آن افراد و سازمان ها مى کوشند تا تفاهم و پشتیبانى کسانى را که با آنها سرو کار دارند، به دست آورند.

در این راستا در شهرداری تبریز نیز، به منظور ارتباط میسر و سازنده افراد و یا سازمان ها با شهرداری، اداره کل ارتباطات و روابط بین الملل ایجاد شده و امورات روابط عمومی را به عهده گرفته است که در این گزارش نیم نگاهی به عملکرد این اداره کل در چهار ماه گذشته خواهیم انداخت.

حضور در نمایشگاه ها و نشست های ملی و بین المللی از جمله نمایشگاه گردشگری تهران، نمایشگاه EMITT استانبول، نمایشگاه هامبورگ، نشست گردشگری پایدار و توسعه اقتصادی محلی شانلی اورفا و جلسه هم اندیشی سازمان UCLG-MEWA استانبول از جمله اقداماتی است که در راستای معرفی کلانشهر تبریز صورت گرفته است.

تهران، مشهد مقدس، اصفهان، شیراز، اهواز و بندرعباس نیز از جمله شهرهایی است در آن شهر تبریز به صورت تبلیغات محیطی معرفی شده است.

یکی از مهم ترین اقدامات اداره کل ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری تبریز حضور در رسانه های مختلف تلویزیونی از جمله شبکه های یک، سه، چهار، شبکه خبر، شبکه شما، سحر، العالم، جام جم، پرس تی وی، ایران پرس و رادیو ایران بوده که در این میان توانسته در شبکه استانی سهند بیش از ۸۰ دقیقه گزارش خبری، بیش از ۱۸ برنامه زنده خبری، حضور در برنامه زنده تلویزیونی گولوش و بیش از ۲۰۰ برنامه چهار هزار دقیقه ای گفتگو و گزارش حضور پیدا کند.

همچنین برگزاری رویدادهای ورزشی بین المللی به میزبانی تبریز از جمله مسابقات آسیایی لیگ قهرمانان آسیا، مسابقات جام جهانی کشتی، مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا و لیگ جهانی والیبال نشسته از جمله عملکرد این اداره کل به شمار می رود.

جشن مردمی تبریز ۲۰۱۸، جشن روز کارگر، رونمایی از فرش جام جهانی، دیدار با خانواده های معظم شهدا و تجلیل از هنرمندان، سازماندهی رویدادهای مردمی (رسیدگی به بیش از ۳۰۰ مورد مشکلات مردمی)، انتشار ویژه نامه های تبریز ۲۰۱۸ و قدس و همچنین نامگذاری خیابانی به نام تئاتر و پارک قازان از جمله اقدامات این اداره کل به شمار می رود.

اهمیت جایگاه روابط عمومی دوچندان است

شهردار تبریز با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی اظهار کرد: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

مهندس شهین باهر در ادامه افزود: روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

روابط عمومی ویترین یک سازمان است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز با بیان اینکه روابط عمومی ویترین یک سازمان است، اظهار کرد: خوشبختانه شهردار محترم کلانشهر تبریز، مدیران و دیگر کارکنان این مجموعه به اهمیت و تاثیر روابط عمومی آگاه بوده و برای رسیدن این بخش به جایگاه شایسته و ایفای نقش واقعی تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه کارمندان روابط عمومی با هم افزایی و هم اندیشی در راستای ارتقای جایگاه سازمان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: فعالیت روابط عمومی به خصوص در شهرداری به زمان اداری خلاصه نمی شود و این واحد فعال در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی برنامه های مجموعه و شهروندان است.

سعید حاجی زاده یادآور شد: در ماه های گذشته اداره کل روابط عمومی شهرداری تبریز روزهای پرکاری را به مناسبت تبریز ۲۰۱۸ پشت سر گذاشته که حضور در نمایشگاه های بین‌المللی داخلی و خارجی گردشگری، گزارش های ویژه از تبریز در شبکه های ملی و بین‌المللی و تبلیغات محیطی تبریز در کلانشهرهای کشور از جمله آنهاست.

به گزارش آی نیوز، این تنها گوشه ای از عملکرد شبانه روزی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز است که بدین واسطه توانسته در راستای رویداد تبریز ۲۰۱۸، این کلانشهر را در ایران و جهان معرفی کند.

گزارش از شاهین بدرحیدری

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.