کد خبر : 11709
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 خرداد 1397 - 13:09

تقدیر از فعالیت های شهرداری در جنوب غرب تبریز/ خدمات رسانی به روستاهای الحاقی در اولویت قرار می‌گیرد

تقدیر از فعالیت های شهرداری در جنوب غرب تبریز/ خدمات رسانی به روستاهای الحاقی در اولویت قرار می‌گیرد

شهریار نیوز: رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تبریز، از فعالیت های شهرداری منطقه ۷ در خدمات رسانی به ناطق محروم به ویژه حاشیه جنوب غرب و روستاهای تازه الحاق شده

آی نیوز: رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تبریز، از فعالیت های شهرداری منطقه ۷ در خدمات رسانی به ناطق محروم به ویژه حاشیه جنوب غرب و روستاهای تازه الحاق شده قدردانی کرد.

به گزارش آی نیوز، فریدون بابایی اقدم در بازدید از پروژه های عمرانی و خدماتی فعال شهرداری منطقه ۷ با اشاره به بافت ویژه و متفاوت جنوب غرب تبریز یادآور شد: این منطقه از نواحی صنعتی تا بافت فرسوده و حاشیه نشین را شامل شده و به تازگی نیز روستاهای خلجان و کجوار به آن الحاق شده اند.

وی با بیان اینکه این منطقه با دارا بودن ویژگیهای خاص اجتماعی و اقتصادی جزو مناطق کم برخوردار است گفت: بخش عمده ساخت و سازها در این بخش از تبریز به صورت ارگانیک، سنتی و خارج از مقررات بوده و به همین دلیل نیز خدمات محله ای این مناطق به جمع آوری زباله محدود شده است.

عضو شورای شهر تبریز، در ادامه ضمن تقدیر از رویکرد جدید شهرداری منطقه ۷ برای ارائه خدمات شهری به مناطق محروم اظهار داشت: امروزه خدمات شهری و محله ای تا عمق محلات م برخوردار نفوذ کرده و حتی شاهد انجام پروژه های آسفالت، جمع آوری آبهای سطحی و توسعه فضای سبز در محلات محروم جنوب غرب تبریز هستیم.

وی با بیان اینکه در ضلع شمالی و جنوبی اتوبان شهید کسایی کاشت درخت و احداث فضای سبز به صورت گسترده ای در حال انجام است گفت: با هدف رفع کمبود فضای سبز، محدوده ۵ هکتاری پارک کوهستانی در شهرک اندیشه در حال احداث است که بهره برداری از این مجموعه تفریحی موجب رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه کمترین انتظار مردم این است که مسئولان همگام با آنان بوده و مشکلاتشان را درک کنند، گفت: مدیران شهری باید در بطن مردم حضور یافته و از نزدیک به مشکلات و نیازهای مردم رسیدگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه همدلی و تلاش برای رفع محرومیت، در منطقه ۷ به نحو احسن رخ داده است، اذعان داشت: پروژه های خدمات شهری و عمرانی در کوی لاله به عنوان مجموعه ای که چند سال قبل به شهرداری تحویل داده شده درحال انجام بوده و به مرور زمان آسفالت، جدولگذاری و فضای سبز و… بدون اخذ خودیاری شهروندان تکمیل می شود.

image

بابایی اقدم موضوع کاهش درآمدهای شهرداری را ناشی از وضعیت اقتصادی کشور خواند و گفت: اینکه شهرداری تبریز علی رغم محدودیت منابع مالی خدمات رسانی خود را به محروم ترین مناطق برده و امروزه تمام پروژه های عمرانی آن فعال است، جای تقدیر دارد.

وی با تقدیر از شهردار و پرسنل منطقه ۷ گفت: در این وضعیت، منطقه ۷ جزو آن دسته از مناطق و سازمان های تابعه شهرداری است که هم در تامین هزینه های جاری و هم خدمات رسانی موفق بوده است.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: در حال حاضر در روستاهای آخمقیه، کجوار، خلجان و اندیشه و رواسان اکیپ های شهرداری در حال فعالیت هستند و به مرور زمان محرومیت های موجود رفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شورای پنجم و شهردار محترم کلانشهر تبریز در کنار فعالیتهای روزمره شهرداری به طور جدی به مسئله حاشیه نشینی ورود کرده و تلاش می شود برای رفع معضل بدمسکنی شهروندان تلاش های موثری صورت گیرد .

بابایی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده شهرداری منطقه ۷ در روستاهای تازه الحاق شده به تبریز تصریح کرد: در روستاهای الحاقی مانند خلجان، راه های دسترسی تکمیل شده ولی معضل دسترسی های داخلی همچنان باقی است اما برای رفع ترافیک و رضایتمندی اهالی محل، برای مسیرگشایی ۱۸ متری توافقات با مالکان آغاز شده است.

وی ادامه داد: در روستای کجوار هم فرهنگسرا و سرای محله ای افتتاح شده و کلنگ زنی برخی پروژه ها صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تبریز، با تاکید بر اینکه رویکردها باید به روستاهای الحاقی تغییر یابد گفت: از این پس لازم است برای روستاهای الحاقی به تبریز اعتبار مستقل تخصیص یافته و با روستاهای یا شده به مانند محلات شهری برخورد شود.

 

image

image

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.