کد خبر : 1172
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 تیر 1393 - 7:36

دادستان: ۴۹ پرونده روزه خواری در تبریز تشکیل شد

دادستان: ۴۹ پرونده روزه خواری در تبریز تشکیل شد

دادستان عمومی و انقلاب تبریز از تشکیل ۴۹ فقره پرونده مربوط به روزه خواری در این شهرستان طی روزهای اخیر خبر داد.

موسی خلیل اللهی روز یکشنبه در نشست کارگروه قضایی – انتظامی با موضوع بررسی راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم تظاهر به روزه خواری استان، اظهارکرد: دادستان عمومی و انقلاب تبریز چهار شعبه در دادسرای شهرستان برای رسیدگی به پرونده های تظاهر به روزه خواری اختصاص داده تا در اسرع وقت به این پرونده ها رسیدگی و احکام مربوطه صادر شود.
وی افزود: از ۴۹ پرونده تشکیل شده مربوط به روزه خواری در تبریز ۴۷ فقره منتهی به مجرمیت و کیفرخواست شده و دو مورد نیز منجر به حکم برائت متهمان شده است.
خلیل اللهی با تاکید بر اینکه عزم دادستانی در پیگیری دقیق موضوع روزخواری در ملاء عام بسیار جدی است، گفت: در این رابطه نیروی انتظامی نیز باید در سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده های تظاهر به روزه خواری فعال تر شود.
وی خواستار برخورد عوامل پلیس راه و راهور نیروی انتظامی با مصادیق تظاهر به روزه خواری در داخل خودرو اعمال قانون آنها شد و اظهار کرد: خودرو مزبور نیز باید به پارکینک هدایت شود.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به اینکه رعایت حرمت ماه رمضان وظیفه ای همگانی است، اظهار کرد: در رمضان سال گذشته کمتر از ۵۰۰ مورد تظاهر به روزه خواری در سطح استان صورت گرفته بود که با تمام آنها برخورد قضایی شد.
رضا مسعودی فر گفت: امسال نیز دادگستری جهت پیشگیری از وقوع این جرم مشهود وارد عمل شده و با روزه خواران برخورد جدی خواهد کرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.