کد خبر : 1182
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 تیر 1393 - 7:17

چرا شورای شهر با خانه دار شدن کارگران شهرداری تبریزمخالف است؟

چرا شورای شهر با خانه دار شدن کارگران شهرداری تبریزمخالف است؟

یک بام و دو هوای شورای شهر تبریز در مقوله کارگران شهرداری
آی نیوز، حسین وظیفه خواه – در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اعضای شورا با دو فوریت لایحه شهرداری تبریز در خصوص خرید زمین برای احداث خانه برای کارگران شهرداری مخالفت کردند.

اعضای شورا در حالی با لایجه دو فوریتی شهرداری تبریز در خصوص پرداخت علی الحساب سه میلیارد تومان برای خرید زمین توسط تعاونی مسکن شهرداری مخالفت کردند که بارها و بارها بر یکسان سازی خدمات ارائه شده به کارکنان شهرداری تاکید نموده اند.
اما به نظر می رسد در عمل اعضای شورای شهر تبریز تمایل چندانی برای خدمات دهی بیشتر شهرداری به کارگران شرکتی، حجمی و تنظیفی از خود نشان نمی دهند.
در لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز که موافقت شورا را کسب نکرد، قید شده بود که تعاونی مسکن شهرداری تبریز این پول را به صورت علی الحساب از شهرداری دریافت می کند و در عرض سه ماه با کارسازی و ارائه اسناد مثبته به شهرداری تبریز عودت خواهد نمود.
شهرداری تبریز در این لایحه پیش بینی نموده بود در صورت موافقت شورا با این لایجه جهت تهیه مسکن ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری اعم از کارکنان رسمی ، بیمه ای و قرارداد کار معین، و کارگران شرکتهای خدماتی ، حجمی و تنظیفی  اقدام کند.
اما شورای اسلامی شهر تبریز با مخالفت با دو فوریت لایحه شهرداری امکان استفاده تعاونی مسکن شهرداری از کمک علی الحساب ۳ میلیارد تومانی شهرداری به تعاونی را از بین برد.
این مسئله درحالی اتفاق افتاد که شورای اسلامی شهر تبریز طی مصوبه ای به شهرداری اجازه داده است که در قالب بودجه مصوب به هر کدام از کارکنان شهرداری که اقدام به خرید مسکن، یا اخذ پروانه نماید یا جرایمی داشته باشد تا سقف ۱۰ میلیون تومان از طریق کمیته رفاه اهدا کند.
اما با این حال و با توجه به اینکه لایحه مصوب شورا در خصوص کمک ۱۰ میلیونی به هر یک از کارکنان  شهرداری تبریز به صورد فردی می باشد و از سوی دیگر زمین مورد نیاز دارای یک سند ششدانگ بوده و به صورت یکجا خریداری خواهد شد نیازمند این بود تا مبلغ کمک شهرداری برای اعضا به صورت تجمیع شده در اختیار تعاونی قرار می گرفت و سپس به صورت فردی سند گذاری می گردید.
حال سوال اینجاست؛ در حالی که اعضای شورای شهر در موسم انتخابات و در سخنرانی های گاه و بیگاه خود دم از رعایت حقوق کارگران بخصوص کارگران شرکت های خدماتی حجمی و تنظیفی می نمایند چگونه است که با این طرح شهرداری مخالفت نموده اند.
زیرا اصلی ترین هدف از این لایحه کمک به کارگران و کارکنان کم توان حجمی، شرکتی و تنظیفی بود .
همانگونه که در جلسه فوق مدیرعامل تعاونی مسکن اعلام کرد در صورت عدم موافقت شورا با این طرح اتفاقی که می افتند این خواهد بود که مجبور خواهیم بود زمین فوق را به کارکنان رسمی بدهیم.
به نظر می رسد اعضای شورای شهر یا دغدغه خود در خصوص مشکل مسکن و وضعیت کارکنان شهرداری را فراموش نموده اند و یا دغدغه های دیگری غیر از این موضوع دارند.
ظریفی می گفت با مخالفت شورا با دو فوریت این لایحه نمی دانیم دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس  اعضای شورای شهر تبریز را!

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.