کد خبر : 1185
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 تیر 1393 - 17:35

مدیران فعلی تراکتور قدرت هواداران را هدر می دهند؟!

مدیران فعلی تراکتور قدرت هواداران را هدر می دهند؟!

آی نیوز، صمد محمدپور-  تراکتورسازی تبریز در سالهای اخیر به یک تیم حرفه ای با تماشاگران و طرفداران حرفه ای تر تبدیل شده است.

زمانی که ناصر شفق در فصل ۸۷-۸۸ با آوردن کمالوند و لغو قرارداد داخلی نادر دستنشان عده ای از هواداران را رودروی خود قرار داد شاید بسیاری از هواداران کار تراکتورسازی در آن فصل را تمام شده می دانستند.

اما تراکتورسازی دوران ناصر شفق کم کم به یک تیم ایده آل و دست نیافتنی تبدیل می شود.

عده ای تمام موفقیت های آن دوران تراکتورسازی را به پای سرمربی وقت تراکتورسازی می نویسند و از وی بتی درست کرده بودند که قرار بود سالیان سال در این تیم حکومت داری کند.

اما کسانی که از نزدیک وقایع آن سال تراکتورسازی را پیگیری می کردند از رسیدگی دقیق و جزء به جزء ناصر شفق در تمام امور باشگاه آگاه بودند.

در حقیقت قسمت بزرگی از موفقیت تراکتور در آن سالها مرهون تیزبینی ها و مدیریت حرفه ای شفق بود تا استعداد مربی قبلا خبرنگار تیم.

اما شفق چرا در تراکتورسازی موفق شد؟

ناصر شفق فیلم ساز ادبیات دوستی بود که در اولین روز ورود به باشگاه باشگاه با باندهایی مواجه شده بود که در کار انتقال, حمایت و بازیکنان بودند و برای خود یلی حساب می شدند.

اما ناصر شفق یک کار بزرگ کرد ریسکی کرد که نتیجه داد. برای او همه طرفداران برابر بودند و کسی طرفدارتر از دیگری نبود.

او طرفداران را با سکوها دوباره آشتی داد و با بازیکنانی گم نام و مربیی گمنامتر تراکتور را به دوباره به سطح اول فوتبال کشور بازگرداند.

اما تراکتور در آن سال بیشتر از آنکه مدیون شفق یا کمالوند و یا بازیکنان باشد مدیون هواداران بود. هوادارانی که با جان و دل و یکصدا و متحد پشت سر تراکتورسازی ایستاده بودند.

نگاهی بر عملکرد سایت های هواداری و گروه های هواداری آن موقع و زمان حال هر فردی را متوجه دگرگونی اساسی در تفکر حال حاضر هواداران تراکتور می نماید.

از سوی دیگر هم تمایل باشگاه و هم تمایل هواداران به ارتباط نزدیک تر با همدیگر نسبت به سالهای قبل کمتر شده است.

جان کلام آنکه تراکتور امسال به همان اندازه که باید برای جذب بهترین بازیکنان تلاش کند به همان اندازه هم باید سکوها را در راستای اهداف باشگاه متحدتر کند.

البته در این میان منظورمان هواداربارها و یا لیدربازی های معمولی نیست شاید خود هواداران در این مورد هزاران ایده عالی داشته باشند.

شما ایده ای در این خصوص دارید؟

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

سایمان دوشنبه , ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰

فرمایشات شما متین اما هوادارای واقعی هنوزم از شفق به نیکی یاد میکنند و میدانند او چه کرد و هنوز آرزوی مدیری در اون سطح آرزو میکنند اما شفق نسبت به اون موقعیت بهترین کار رو کرد که ماسالها ثمرشو دیدیم اما نظمی قابل مقایسه با شفق هست ؟ و آیا این روند مدیریتی متناسب با موقعیت تراکتور هست ؟ اصلا هدف گذاری تراکتور رو کسی میدونه و آیا کارهائی که توی تیم میشه متناسب با او اهداف مورد ادعای مدیریته؟…

رضا سه شنبه , ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۶:۱۰

فقط امیدوارم و هرشب دعا می کنم که سقوط نکنیم….
خدا تمام باعث و بانیانش را لعنت کند!
فقط طرفداران سینه چاک برادران خطیبی در صورت روزهای بد آتی ، که زیاد دور از ذهن هم نیست، چه جوابی خواهند داشت؟؟؟
نگرانم