کد خبر : 1186
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 تیر 1393 - 19:11

توپخانه خالی برزیل مقابل دژ آلمان ها

توپخانه خالی برزیل مقابل دژ آلمان ها

مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ درحالی از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد که در نخستین دیدار تیم ملی برزیل بدون ستاره خط آتش خود یعنی «نیمار جونیور» به مصاف آلمانی می رود که با دژی مستحکم خود را به جمع چهار تیم پایانی رسانده است.

بسیاری از کارشناسان فوتبال قبل از آغاز جام بیستم بر این باور بودند که برزیل دارنده پنج عنوان قهرمانی جهان از لحاظ قدرت تاکتیکی و در اختیار داشتن مهره های تاثیر گذار در ضعیفت ترین شرایط سالهای اخیر خود است.
این باور در دیدارهای آغازین برزیل رنگ واقعیت به خود گرفت و سلسائو به خوبی نشان داد که قدرت همیشگی خود را ندارد و چه بسا اگر میزبانی آنان نبود این تیم محبوب در همان مراحل ابتدایی با جام وداع می کرد.

حتی «لوییس فیلیپه اسکولاری» سرمربی برزیل نیز پس از دیدار با شیلی لب به سخن گشود و شرایط تیم خود را چندان ایده آل ندانست.

در پایان دیدار با کلمبیا در مرحله یک چهارم نهایی و زمانیکه یکی از مهره های کمر نیمار به دلیل حرکت خشن «زونیگا» شکست، امیدهای برزیل نیز برای رسیدن به ششمین قهرمانی کمرنگ تر از همیشه شد.

هرچند سلسائو میزبان است و هزاران حامی در ورزشگاه خواهد داشت، اما این تیم بدون نیمار و «تیاگو سیلوا» کاپیتان و رهبر تیمش شرایط بسیار دشواری دارد.

این درحالی است که آلمان دارنده ۳ عنوان قهرمانی جهان و تنها تیمی که تاکنون ۱۳ بار راهی مرحله نیمه نهایی شده است در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.

آلمان نیز پیش از آغاز جام بیستم و در دیدار دوستانه با ارمنستان «مارکو رویس» بهترین مهاجم خود را از دست داد اما این مساله تاثیری بر روند حرکتی مثبت ژرمن ها نداشت.

آلمان با فوتبال روان و با بهره گیری از حفظ توپ حالا علاوه بر ارائه فوتبالی زیبا به تیمی نتیجه گرا نیز تبدیل شده که به خوبی می تواند نتیجه و روند هر بازی را به سود خود کنترل کند.

بسیاری از علاقمندان به فوتبال معتقدند که آلمان بیشترین شانس را برای رسیدن به قهرمانی جام بیستم دارد و ترکیبی فوق العاده ای که از درون دروازه تا خط حمله براساس اندیشه های «یوآخیم لو» چیده شده است این تیم می تواند پس از سال ۱۹۹۰ که در ایتالیا قهرمان شد، دوباره جام طلا را از آن خود کند.

دیدار برزیل و آلمان تیم های پرافتخار جهان بامداد چهارشنبه برگزار خواهد شد تا نخستین تیم راه یافته به فینال بزرگی که در ماراکانا برگزار می شود، مشخص شود.

هرچند شانس آلمان بیشتر است اما نباید فراموش کرد که آن طرف میدان، برزیل با عشق به فوتبال، میلیون ها طرفدار متعصب و بازیکنانی با تعصب مثال زدنی ایستاده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.