کد خبر : 1189
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تیر 1393 - 6:20

شهردار تبریز: ورود هنرمندان به فضای عملی زیباسازی شهری ضروری است

شهردار تبریز: ورود هنرمندان به فضای عملی زیباسازی شهری ضروری است

شهردار تبریز از ممنوعیت نصب داربست در شهر تبریز خبر داد و گفت: نصب داربست، جز در مناسبت های خاص، ممنوع بوده و به هیچ عنوان اجازه نصب داربست های تبلیغاتی را نخواهیم داد.

 

دکتر صادق نجفی  با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: بهره گیری تبلیغاتی شرکت ها و واحدهای تجاری و صنعتی از ظرفیت های محیط شهری، نباید موجب ناهمگونی و ناسازگاری ظاهر شهر شوند.

وی تصریح کرد: به این منظور به این منظور استفاده از آخرین مدل های تبلیغاتی، در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته و به زودی توسط سازمان زیباسازی اقدامات عملی در خصوص ساماندهی فضای تبلیغاتی شهر انجام خواهد شد.

شهردار تبریز با تاکید بر رعایت عنصر زیبایی در بخش های مختلف مدیریت شهری گفت: غفلت از این عنصر اثربخش، نتیجه ای جز زمختی و دلزدگی محیط شهری نخواهد داشت.

وی با تاکید بر این که توسعه متوازن شهر، نیازمند توجه همزمان به زسرساخت ها و روساخت هاست گفت: به همان میزان که باید نسبت به پروژه های عمران و حمل و نقل، حساس باشیم، باید با در نظر گرفتن عنصر خلاقیت و ابتکار، حس زیبایی را در جای جای شهر تقویت کنیم.

نجفی با اشاره به حوزه های گسترده خدمات شهری تاکید کرد: باید از موضوعات متنوع شهری، برای ایجاد فرصت های زیبایی بهره گرفت. بسیاری از این فرصت ها گاه با کمترین هزینه، بهترین نتایج و بازخوردها را در پی داشته و الگوساز خواهند بود.

شهردار تبریز ظرفیت های اصیل فرهنگی و هنری استان را یادآور شد و افزود: با توجه به پیشنه دور و دراز شهر تبریز در عرصه های هنری، به خصوص در حوزه های خوشنویسی و نگارگری، المان های ظاهری این شهر، نباید از این ظرفیت چشمگیر بی بهره باشند.

وی ادامه داد: لازمه تحقق این امر ورود هنرمندان به فضای عملی مقوله هنر است؛ و البته مدیران شهری نیز باید بستر این تعامل را فراهم کنند.

دکتر نجفی افزود: نگرش کاربردی به موضوعات هنری در حوزه مدیریت شهری، علاوه بر تقویت ابعاد تخصصی هنر در اصول شهرسازی، به درآمدزایی فعالان موسسات هنری نیز کمک شایانی خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.