کد خبر : 1192
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1393 - 4:05

شهرداری تبریز برای کمک به احیای دریاچه ارومیه آماده است

شهرداری تبریز برای کمک به احیای دریاچه ارومیه آماده است

 شهردار کلانشهر تبریز از آمادگی شهرداری تبریز برای اجرای برنامه های احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

دکتر صادق نجفی در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز با اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه،  اظهار داشت: با توجه به توان بالای اجرایی و وجود نیروی انسانی و امکانات قوی، شهرداری تبریز توان و امکانات ورود به احیای دریاچه ارومیه را دارد.
شهردار تبریز با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه روح و جان ماست گفت: در صورتی که این دریاچه خشک شود حیات از تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان رخت برخواهد بست و همه ما باید برای احیای این دریاچه زیبا احساس مسئولیت بنماییم.
وی با اعلام پیشنهاد مشخص خود به مسئول ستاد احیای دریاچه ارومیه در خصوص انتقال پسماند آب تبریز به دریاچه ارومیه اظهار داشت: تبریز با  داشتن جمعیتی بالغ بر یک میلیون هشتصد هزار نفر دارای خروجی پسماند آب بالایی است که می توان این آب را بعد از تصفیه به دریاچه ارومیه انتقال داد.
وی با اشاره به اینکه پسماند فاضلاب تبریز بعد از انجام مراحل تصفیه می تواند حجم قابل توجهی آب به دریاچه ارومیه وارد کند، افزود: شهرداری تبریز آماده است با همراهی دولت کار آغاز تسویه و انتقال آب پسماند تبریز به دریاچه ارومیه را در نزدیک ترین مدت زمانی آغاز کند.  
دکتر صادق نجفی در این جلسه که نیمه شب سه شنبه در محل سالن برگزاری جلسات شورا در عمارت شهرداری تبریز برگزار می شد، گفت: در صورتی که دولت محترم نصف هزینه انتقال این آب ها را متقبل شود، شهرداری تبریز آماده است با پرداخت ۵۰ درصد هزینه انتقال این آب به دریاچه ارومیه سهمی در احیای دریاچه ارومیه داشته باشد
وی با اشاره به توانمندی بالای اجرایی و وجود متخصصان قوی در بدنه شهرداری تبریز اظهار داشت: آمادگی شهرداری برای انتقال آب پسماند تبریز را تنها به عنوان نمونه گفتم و ما می توانیم و اعلام آمادگی می کنیم که در هر پروژه دیگری که مربوط به نجات دریاچه ارومیه باشد ورود کنیم.
صادق نجفی با اشاره به حساسیت به جای مردم و مسئولان نسبت به احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: احیای این دریاچه باید از مرحله حرف به عمل تبدیل شود و هرچه سریعتر باید فاز اجرایی عملیات احیای دریاچه ارومیه آغاز گردد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.