کد خبر : 1210
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1393 - 20:04

محدث: اهتمام شهرداری در توجه به مناطق محروم، ارزشمند است

محدث: اهتمام شهرداری در توجه به مناطق محروم، ارزشمند است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، اقدامات عمرانی شهرداری تبریز را به خصوص در مناطق محروم، کم نظیر و چشمگیر خواند.

مهندس سعید محدث اظهار داشت: شهرداری تبریز شروع بسیار پرکار و بانشاطی در اجرای برنامه های سال ۹۳ داشته است؛ به طوری که اگر نگاه اجمالی به تمام نقاط شهر داشته باشیم متوجه می شویم که جای جای شهر تحت پوشش فعالیت های عمرانی شهرداری است.

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت های شهری، به پروژه های عمرانی شهرداری تبریز اشاره و تصریح کرد: امروز شهرداری در شهرک خاوران طی یک اقدام بی نظیر، با تعریض شش کیلومتری جاده قدیم باسمنج، مقدمات توسعه شهرک خاوران را فراهم کرده است.

محدث یادآور شد: این ذهنیت در مورد لزوم ایجاد زیرساخت ها در این شهرک، در گذشته حاکم نبود؛ به طوری که علی رغم فراهم نبودن زیرساخت مهمی مثل جاده، قطعات مسکونی این شهرک، به فروش می رسید. این در صورتی است که اگر در آن مقطع، مشکل راه این شهرک حل می شد، قطعاً امروز استقبال از این شهرک بیشتر بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این که اهتمام شهرداری در توجه به مناطق محروم ارزشمند است، گفت: در صورتی که وضعیت شرق تبریز را بررسی کنیم، می بینید که از سه راهی اهر تا اول روستای کرکج عملیات تعریض جاده به سرعت در حال اجرا است؛ این در حالی است که در ۱۰ سال گذشته هیچ عملیات عمرانی در این منطقه صورت نگرفته بود.

وی افزود: به جرات می توانم بگویم شهرداری در ۱۰ سال گذشته کوچکترین حرکت عمرانی در محله بارنج نداشت. اما امروز خیابان ۲۴ متری در این محله در حال احداث است و در عید سعید فطر به بهره برداری خواهد رسید.

محدث ادامه داد: با اتمام ۶۰ متری دو کمال، خیابان شفیع زاده به بارنج و جاده تهران وصل شده و به این ترتیب، این محله قدیمی از بن بست خارج خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اتصال شهرک باغمیشه به مرزداران را از دیگر اقدامات موثر عمرانی دانست که اجرای آن توسعه و پیشرفت هر دو شهرک را در پی خواهد داشت.

وی گفت: هم اکنون هفت دهنه پل هوایی در حال احداث در قسمت های مختلف شهر است که از این تعداد، سه دهنه پل به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

محدث به عملیات تحکیم و نوسازی اتوبان پاسداران اشاره کرد و گفت: در ۱۵ سال اخیر، رانندگی در اتوبان پاسداران، یکی از معضلات تردد در شهر تبریز بود. اما امروز، به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز، بازسازی و تحکیم این اتوبان شروع شده و فاز اول آن پس از زیرسازی مجدد، به زودی آسفالت ریزی خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به وضعیت روستاهای الحاقی به شهر تبریز گفت: در سه سال آتی باید با مسیرگشایی روستاهای حومه شهر تبریز، بافت های روستایی به بافت های شهری تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: تعریض جاده روستای آناخاتون آرزوی ۲۰ ساله مردم این منطقه بود که تصادفات و مشکلات متعددی را برای ساکنان این روستا در پی داشت. این مهم، به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری، امروز در آستانه تحقق است.

محدث توسعه فضای سبز را از مهمترین دغدغه های شورای اسلامی شهر دانست و افزود: شهر تبریز در سه سال آتی باید به استانداردهای جهانی فضای سبز دست یابد. این دستاورد قابل تحقق بوده و مورد تاکید شهردار نیز قرار دارد. در این راستا، شهرداری های مناطق مکلف شده اند که در سال جاری، هر کدام یک پارک یک هکتاری تملک و احداث کنند.

وی تاکید کرد: با همتی که از همکارانم در شهرداری تبریز سراغ دارم، اطمینان دارم که هیچ پروژه نیمه تمامی برای سال آتی باقی نخواهد ماند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در پایان، تحقق فرصت های سرمایه گذاری را لازمه پیشرفت و توسعه ایده آل شهر خواند و افزود: خواسته سرمایه گذار از مجموعه مدیریت شهری، تامین امنیت سرمایه و سرعت در عملکرد است. نباید سرمایه دار را در گیر و دار پیچیده اداری قرار دهیم. باید باور داشته باشیم که پیشرفت شهر، توسعه اشتغال و بهبود شاخص های اجتماعی در گروه حضور موثر سرمایه گذاران است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.