کد خبر : 1211
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1393 - 20:07

اافزایش بی رویه جمعیت روستاهای حاشیه تبریز نگران کننده است

اافزایش بی رویه جمعیت روستاهای حاشیه تبریز نگران کننده است

رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه ای با معاونین شهرسازی مناطق ده گانه شهرداری تبریز، گفت: ساماندهی و رسیدگی به معضلات روستاهای الحاقی به تبریز و همچنین روستاهایی که در حریم شهر قرارگرفته اند یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید هرچه سریعتر اجرائی شود.

دکتر بابایی اقدم افزود: از جمله موضوعاتی که به مشکلات موجود در روستاهای مذکور دامن می زند افزایش بی رویه جمعیت است، به طوری که با روند مهاجرت از تبریز به این روستاها در تعدادی از این روستاها، نرخ رشد جمعیت بالای ۱۵ درصد می باشد.

بابایی اقدم ادامه داد: وقتی بحث از افزایش جمعیت این روستاهاست نباید به سادگی از کنار آن بگذریم. افزایش جمعیت اگر متناسب با امکانات و ظرفیت های موجود نباشد قطعا در حوزه های مختلف مشکلاتی لاینحل بوجود خواهد آورد و شرایط این مناطق را با بحران مواجه خواهد کرد و این مشکل برای ساکنین اصلی روستاهای مزبور نیز نگران کننده و مشکل آفرین می باشد.

وی افزود: به عنوان مثال در حوزه آب و فاضلاب این روستاها امکان دارد تمهیدات و امکانات برای پانصد نفر پیش بینی شده باشد، در حالی که طی سالهای اخیر جمعیت برخی از این روستاها به میزان ده برابر افزایش یافته و امکانات محدود و نامتناسب مسلما روز به روز شرایط سخت تری را برای ساکنین این مناطق رقم خواهد زد.

رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز یکی از دلایل بروز مشکلات در روستاهای همجوار تبریز را ضعف تعامل حوزه شهرسازی با خدمات شهری بویژه در بحث رعایت ساخت و سازها در حریم شهر عنوان و خاطر نشان کرد: در روزهای آغازین شورای چهارم طرحی مصوب شد که طبق آن مقرر گردید برای روستاهایی که در حاشیه شهر تبریز قرار گرفته اند طرح تفصیلی موضعی تعریف شود اما با وجود این که بیش از یکسال از این موضوع گذشته متاسفانه با پیگیریهایی که انجام دادیم تنها طرح موضعی روستای خلجان در حال مطالعه بوده و مراحل نهایی را می گذراند و مابقی روستاها بلاتکلیف مانده اند، این در حالی است که در کمیسیون ماده صد شهرداری های درگیر با مساله عمده پرونده های ارجاعی مربوط به روستاهای حریم شهر می باشد.

دکتر بابایی اقدم رسیدگی به موضوع ساماندهی روستاهای حاشیه و حریم تبریز را از ضرورتهای شورای چهارم بویژه متخصصان شهرسازی و فنی اعضای شورای شهر خواند و از معاونین شهرسازی خواست هرچه سریعتر تکلیف این روستاها و طرح موضعی آنها را مشخص کنند.

رییس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر از معاونین و کارشناسان شهرسازی مناطق شهرداری خواست تا در پیشرفت و توسعه شهر تبریز نقش ایفا نموده و به دنبال طرحهای کلیشه ای نباشند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.