کد خبر : 1213
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 تیر 1393 - 20:15

نگاه تجاری به مسکن باید از بین برود/ ضرورت آموزش معماری آذری در دانشگاه‌ها

نگاه تجاری به مسکن باید از بین برود/ ضرورت آموزش معماری آذری در دانشگاه‌ها

 عضو کمیسیون عمران شورای شهر تبریز با انتقاد از کم کاری مسئولان در نشان دادن ظرفیت‌های بالای معماری اصیل ایرانی-اسلامی و تلفیق آن با آذربایجان گفت: لازم است معماری اصیل ایرانی بومی در دانشگاه‌های منطقه آموزش داده شود.

داود امیرحقیان اظهار کرد: اینکه ما می‌گوییم تلفیق شده معماری اصیل ایرانی اسلامی، به دلیل این است که اقلیم استان با دیگر مناطق متفاوت است و این تفاوت در معماری و شهرسازی تاثیرگذار است.

این عضو شورای شهر تبریز مشکل مسکن را نگاه تجاری به آن اعلام کرد و افزود: تنها راه مقابله با این نوع نگاه فرهنگ سازی با استفاده از تمام امکانات است.

امیرحقیان با اعلام این مطلب که نگاه به مسکن نباید نگاه به یک کالای تجاری لوکس باشد، اظهار کرد: مجموعه‌ای از سیاست‌های غلط در طی سال‌های طولانی باعث شده است تا این نوع نگاه در جامعه به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه برون رفت از این نوع نگاه فرهنگ سازی و تغییر فرهنگ رایج است تصریح کرد: باید از تمام ابزارهای فرهنگی مانند رسانه ملی، مطبوعات و استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران در این حوزه نسبت به اصلاح نگاه مردم و جامعه به مقوله مسکن اقدام کنیم.

امیرحقیان با تاکید بر اینکه تا زمانی که ساخت و سازها و شهرسازی بر اساس اصول و ضوابط نباشد و نیازهای هر منطقه تامین نشود باعث تحمیل برخی هزینه‌های اضافی به شهر خواهد شد، گفت: بسیاری از ترددهای امروز در شهر به خاطر نبود امکانات رفاهی و خدماتی در مناطق مختلف است که تامین این امکانات در تمام مناطق شهر باید در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز با انتقاد از عدم توزیع عادلانه امکانات و خدمات فرهنگی در سطح شهر تصریح کرد: ما باید به سمت توزیع عادلانه خدمات فرهنگی در شهر پیش برویم و امروز نیاز داریم چند فرهنگسرا در مناطق مختلف شهر ایجاد کنیم تا به مردم خدمات فرهنگی ارایه بدهیم.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم مشکل ارایه خدمات در هر منطقه را حل کنیم بسیاری از مشکلات شهر مانند مشکل حمل و نقل، آلودگی هوا و ترافیک را می‌توانیم تا حدی کنترل کنیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.