کد خبر : 1228
تاریخ انتشار : شنبه 21 تیر 1393 - 5:50

ضرورت تعیین تکلیف طرح «شورایاری» در شورای اسلامی شهر تبریز

ضرورت تعیین تکلیف طرح «شورایاری» در شورای اسلامی شهر تبریز

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تبریز خواستار تعیین تکلیف طرح «شورایاری» و شکل گیری انجمن های محله محور در این کلانشهر شد.

«سعید حاجی زاده» در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شورایاری ها می توانند به عنوان بازوان پرتوان شورای اسلامی شهر تبریز در انعکاس مسائل و حل و فصل سریع مشکلات شهروندان ایفای نقش کنند اما این موضوع مهم به دلایل نامعلومی مسکوت مانده و همین مساله باعث شده بهره گیری از ظرفیت عظیم چنین مجموعه های ارزشمند امکانپذیر نباشد.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با تاکید بر اینکه تداوم بلاتکلیف ماندن طرح شورایاری در شورای شهر فاقد هرگونه توجیهی است، اضافه کرد: این طرح که در دوره سوم فعالیت شورای شهر تبریز هم مطرح بوده، تاکنون و به رغم گذشت نزدیک به یک سال از عمر شورای چهارم، به نتیجه نرسیده و متاسفانه باید عرض کنم در واقع اراده و برنامه ای هم برای تحقق این مهم مشاهده نمی شود.

سعید حاجی زاده اظهار کرد: با توجه به وسعت کلانشهر تبریز و گستردگی آن لازم است مدیریت شهری از طریق شورایاری ها در جریان خواسته ها و نیازهای هر یک از مناطق و محلات شهر قرار بگیرد، چرا که شورایاری ها یکی از بسترهای مشارکت شهروندان در انتقال این خواسته ها و نیازها هستند و به یقین فعالیت و اثر گذاری شورای های شهر از طریق انجمن های شورایاری و مدیریت محله محور نمود بیشتر و بهتری پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: با اهتمام اعضای شورای اسلامی شهر و نهادهای بالادستی در فراهم سازی بسترهای قانونی ایجاد شورایاری ها در تبریز، شبکه گسترده ای از روابط اجتماعی و فرهنگی در این کلانشهر شکل می گیرد که به توسعه بیش از پیش فضای مشارکت شهروندان در اداره امور و در نهایت افزایش سرمایه اجتماعی منجر خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.