کد خبر : 1260
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1393 - 3:27

شهردار تبریز به کودکان شیرخوارگاه احسان هدیه داد

شهردار تبریز به کودکان شیرخوارگاه احسان هدیه داد

دکتر صادق نجفی گفت: نگاه مان به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، روشن و امیدوارانه باشد

شهردار تبریز با حضور در مرکز خدمات بهزیستی و شیرخوارگاه احسان در فضایی عاطفی و صمیمی با کودکان این مجتمع دیدار کرد.
 در این دیدار که محسن ارشدزاده مدیرکل بهزیستی استان، دکتر احتشام حاجی پور رئیس شورای اسلامی استان و حسین اکبری شهردار منطقه سه تبریز نیز حضور داشتند، دکتر صادق نجفی ضمن بازدید از بخش های مختلف مرکز خدمات بهزیستی و شیرخوارگاه احسان و گفتگو با کارکنان و مربیان این مجتمع، دقایقی را در کنار کوکان این مرکز حضور یافته و هدایایی را به این کودکان اهدا کرد.
شهردار تبریز همچنین در حاشیه این بازدید، با مدیرکل بهزیستی استان دیدار کرده و در جریان فعالیت های و مشکلات این نهاد قرار گرفت.
شهردار تبریز با بیان این که متاسفانه برداشت عموم مردم در مورد کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، تلقی تلخ و سیاهی است، خاطرنشان کرد: در هر حال باید مشیت و تقدیر الهی را عامل تعیین کننده زندگی بدانیم. این کودکان اگرچه امروز از نظر عاطفی با خلاهایی مواجهند اما در عین حال، هیچ مانعی برای رشد و بالندگی آینده این عزیزان وجود ندارد. از این رو باید با نگاه روشن و امیدوارانه وضعیت کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را بررسی کنیم.
نجفی تصریح کرد: امروز برخی از افراد موفق و تاثیرگذار جامعه از میان کودکانی هستند که در گذشته های دور، در همین مراکز نگهداری و تربیت شده اند. با وجود تمام محدودیت ها، این امتیاز را از افتخارات کشورمان می دانیم و البته از هیچ تلاشی نیز برای رفع مشکلات فرومراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست فروگذار نخواهیم بود.
وی  با اشاره به حساسیت مدیریت در بخش های مرتبط با کودکان بی سرپرست و بدسرپرست گفت: قبول داریم که واگذاری مسئولیت این کودکان به خانواده های متقاضی باید با وسواس و احتیاط توام باشد؛ اما نباید برخی افراط ها در این زمینه، باعث محرومیت برخورداری کودکان از وضعیت ایده آل زندگی و ناامیدی خانواده های مشتاق باشد.
شهردار تبریز افزود: حضور این کوکان در میان خانواده های صلاحیت دار متقاضی، از نظر اجتماعی و عاطفی تاثیر مثبت و سازنده در جامعه خواهد داشت.
پیش از سخنان شهردار تبریز، ارشدزاده مدیرکل بهزیستی استان، گزارشی از اقدامات و فعالیت های این نهاد را در بخش های مختلف، ارایه داد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

عاطفه یکشنبه , ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴

سلام خسته نباشید. میخواستم داوطلبانه برای این شیرخوارگاه کار کنم. لطفا درخواست من و قبول کنید