کد خبر : 13042
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 تیر 1397 - 7:39

جلسه مشترک شورای شهر و معاونت فنی وعمرانی شهرداری تبریز و شرکت Nano Cemtech با محوریت آسفالت

جلسه مشترک شورای شهر و معاونت فنی وعمرانی شهرداری تبریز و شرکت Nano Cemtech با محوریت آسفالت

شهریارنیوز: طی جلسه ای با حضور رئیس شورای شهر و معاون فنی و عمرانی شهرداری وضعیت آسفالت تبریز و راهکارهای بهبود آن مورد بررسی قرار گرفت.

طی جلسه ای با حضور رئیس شورای شهر و معاون فنی و عمرانی شهرداری وضعیت آسفالت تبریز و راهکارهای بهبود آن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آی نیوز به نقل از معاونت فنی و عمرانی، شکور اکبرنژاد رئیس شورای شهر تبریز در این جلسه با اشاره به وضعیت آسفالت شهر تبریز گفت: موضوع آسفالت یکی از با اهمیت ترین موضوعاتی است که باید مورد بررسی و تحقیق  قرار گیرد و بر اساس همین اهمیت، پیرو جلسه ای که با شرکت Nano Cemtech در خصوص کفیت آسفالت داشتیم مطالبی از سوی آن ارائه شد که در ادامه خواستار ارائه طرح ها و پیشنهادات  از آنها شدیم.

وی افزود: آسفالت شهر تبریز باید متناسب با شرایط آب و هوایی و منطقه باشد و در این راستا از متخصصین آلمانی می‌خواهیم پیشنهادات خود را با توجه به این شرایط ارائه دهند.

معاون فنی وعمرانی شهرداری تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکل اصلی آسفالت تبریز در مسیرهای پرتردد و دارای ترافیک سنگین می باشد گفت: فرمول آسفالت استفاده شده باید استاندارد و مطابق با آب و هوای شهر تبریز باشد.

محمدحسین اسحقی افزود: به خاطر موقعیت جغرافیای ویژه تبریز و سرد، خشک و کوهستانی بودن آن و همچنین تلرانس بالای  دما که در فصل زمستان به منفی ۲۰ و در فصل تابستان تا ۴۲ درجه بالای صفر می رسد، موجب بروز مشکلاتی در مسایل شهری بویژه آسفالت معابر در فصل سرما می شود .

وی با بیان اینکه شهرهایی که درجه اختلاف دمایی تابستان و زمستان کمی دارند این فاکتور کمک در ماندگاری زیر سازی و یا روسازی آسفالت معابر می کند، افزود:  آب و هوای تبریز چون سرد و کوهستانی است این اتفاق برعکس خود را نشان میدهد و انقباض و انبساط زمین عاملی در تخریب زود هنگام زیرساخت های شهری علی الخصوص آسفالت معابر می شود .

وی از متخصصین آلمانی خواستار شد: ما در این زمینه راهکارهایی می‌خواهیم که بتوانیم با توجه به ترلانس سرد و گرم هوایی تبریز آسفالتی با دوام داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت Nano cement در پاسخ به سوالات مطرح شده با اشاره به روش های بهینه سازی آسفالت گفت: این روش ها شامل روش آسفالت سرد و گرم و استفاده از مواد افزودنی در آسفالت است.

استفان هاگمن در ادامه به ارائه راهکارهایی در خصوص استحکام بخشی  آسفالت با استفاده از مواد افزودنی به زیر سازی آسفالت پرداخت.

شایان ذکر است؛ در این جلسه رئیس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورای شهر تبریز، مدیر عامل سازمان عمران ، مدیران حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز، سناتور اقتصادی اروپا، مشاور عالی مدیر عامل پالایشگاه و دبیر کنسر سیوم صنعت و انرژی و همچنین نمایندگانی از متخصصین آسفالت ترکیه و آلمان نیز حضور داشتند.

image

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.