کد خبر : 13140
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تیر 1397 - 9:07

بهره برداری از وسیع ترین سامانه هوشمند اشتراک دوچرخه در تبریز

بهره برداری از وسیع ترین سامانه هوشمند اشتراک دوچرخه در تبریز

شهریارنیوز: معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری کلانشهر تبریز خبر داد: تا پایان امسال شهروندان تبریزی شاهد بهره برداری از وسیعترین سامانه هوشمند اشتراک دوچرخه در کشور

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری کلانشهر تبریز خبر داد: تا پایان امسال شهروندان تبریزی شاهد بهره برداری از وسیعترین سامانه هوشمند اشتراک دوچرخه در کشور خواهند بود.

به گزارش آی نیوز به نقل از معاونت حمل ونقل و ترافیک تبریز، مهدی یوسفی معاون حمل ونقل شهردار با اعلام این خبر گفت:  کلانشهر تبریز و شهر اولین ها شاهد یکی از بهترین سامانه های اشتراک دوچرخه در ایران خواهد بود.

وی یکی از چالش های اساسی  در تبریز را مسائل آلودگی زیست محیطی شمرد و افزود: مطابق با آخرین مطالعات و تحقیقات انجام گرفته و بررسی تجربه کلانشهر های دنیا تمامی صاحب نظران ترافیکی دوچرخه را به عنوان یکی از بهترین متدهای حمل و نقل در شهرها برای سفرهای زیر ۵ کیلومتر می دانند و معاونت حمل ونقل در راستای سیاست های کلان شهرداری و شورای اسلامی شهر تسهیل استفاده از دوچرخه در تبریز را از راهبرد های اصلی معاونت شمردند.

در ادامه یوسفی وجود فرهنگ استفاده از دوچرخه در تبریز را از نقاط قوت نام برده و گفت: استفاده کسبه و شهروندان تبریزی علی الخصوص در نواحی مرکزی  شهر عامل اصلی برای گسترده نمودن سامانه جدید هوشمند اشتراک دوچرخه خواهد بود. معاونت حمل ونقل تجربه سه ساله خود در سامانه های اشتراک دوچرخه دارد و در سامانه جدید  با بهره گیری از آن سعی خواهیم نمود بهترین دوچرخه شهری را با راحترین روش ممکن در اختیار شهروندان قراردهیم. جلسات فنی موضوع سامانه بصورت مرتب در معاونت حمل ونقل در حال برگزاریست و  به محض پایان یافتن بررسی های فنی و حقوقی و عقد قرارداد جزییات این سامانه  در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران و علاقمندان به مسائل زیست محیطی و دوستداران دوچرخه در میان گذاشته خواهد شد.

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تبریز در پایان از عموم شهروندان تبریزی در خواست کرد از دوچرخه  به عنوان بهترین و پاکترین وسیله نقلیه در سفرهای شهری خود استفاده کنند و با رعایت نکات ایمنی در دوچرخه سواری به بهتر شدن و ایمن شدن تبریز کمک کنند.

image

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.