کد خبر : 13255
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 تیر 1397 - 6:36

مدیریت منابع آبی با اصلاح الگوی کاشت

مدیریت منابع آبی با اصلاح الگوی کاشت

شهریارنیوز:شهردارمنطقه۹تبریز گفت:اصلاح الگوی کاشت گیاهان در بوستانها و پارکها و نیز استفاده از روش های نوین آبیاری از موثرترین راههای مدیریت منابع آبی است.

image

شهردارمنطقه۹تبریز گفت:اصلاح الگوی کاشت گیاهان در بوستانها و پارکها و نیز استفاده از روش های نوین آبیاری از موثرترین راههای مدیریت منابع آبی است.

به گزارش آی نیوزبه نقل از امور ارتباطات شهرداری منطقه۹ ،مهندس بهرام نسیانی  اظهار داشت: با توجه به بحران آب و لزوم مدیریت منابع آبی، شهرداری منطقه۹، با همت و تلاش کارشناسان حوزه ی فضای سبز منطقه، طرح کاشت گونه های مقاوم در برابر گرما و کم آبی را در دستور کار قرارداده است.وی افزود: در مرحله ی اول این طرح، حذف بخش اعظم چمن و گلکاری فصلی فضای سبز منطقه، با هدف کاهش مصرف آب و نیز کاهش هزینه ها در حال اجرا بوده و با توجه به اقلیم منطقه، کاشت گیاهان مقاوم به کم آبی، مانندگیاهان گوشتی، نظیر نازآفتابی، ناز یخی، سدوم و… و همچنین کاشت گونه های دائمی مانند انواع رز، نظیر رز هفت رنگ و نسترن، که سازگار با شرایط مختلف آب و هوائی در تمام فصول سال می باشد، جایگزین می گردد.

 

شهردار منطقه۹ خاطر نشان کرد: ممنوعیت کاشت برخی گونه ها، اصلاح الگوی کشت و اصلاح شیوه های آبیاری می تواند کمک شایانی به مدیریت منابع ارزشمند آبی و کاهش هزینه های منطقه داشته باشد.

 

مهندس نسیانی افزود: جهت مقابله با کم آبی، مخلوط سوپر جاذب در تشتک تعدادی از درختان کاشت شده در منطقه استفاده گردیده است که این امر می تواند هدر رفت آب را در اثر تبخیر و فرونشست تا ۸۰ درصد کاهش دهد.

شهردار منطقه۹ تصریح کرد: ریشه ی گیاه، آب جذب شده در ساختار سوپر جاذب ها را با جذب اسمزی، بصورت هوشمند و تدریجی دریافت می کند که این مسئله باعث صرفه جوئی در تعداد دفعات آب دهی به گیاهان می گردد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.