کد خبر : 13321
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مرداد 1397 - 3:55

بهره گیری ازپتانسیل علمی دانشگاه تبریز در راستای توسعه ی خاوران

بهره گیری ازپتانسیل علمی دانشگاه تبریز در راستای توسعه ی خاوران

شهریارنیوز:بمنظور بهره گیری از واحدهای دانش بنیان و اجرای طرح های علم محور در شهرک مدرن خاوران و بهره گیری از ظرفیت های علمی دانشگاه تبریز، نشست هم اندیشی دانشگاهیان با

image

بمنظور بهره گیری از واحدهای دانش بنیان و اجرای طرح های علم محور در شهرک مدرن خاوران و بهره گیری از ظرفیت های علمی دانشگاه تبریز، نشست هم اندیشی دانشگاهیان با شهردار منطقه۹ کلانشهر تبریز برگزار شد.

به گزارش آی نیوزبه نقل از امور ارتباطات شهرداری منطقه۹ ، نخستین نشست هم اندیشی دانشگاهیان با حضور اساتید نخبه ی دانشگاه تبریز و جمعی از معاونین و مدیران شهرداری منطقه ۹ برگزار گردید.

دراین نشست،  مهندس بهرام نسیانی شهردار منطقه۹ کلانشهر تبریز، با خیر مقدم گویی به اساتید و نخبگان دانشگاهی اظهار داشت: ارتقاء جایگاه علم محوری و اداره ی بهینه ی تمامی پروژه های شهرسازی، عمرانی و خدماتی شهرداری منطقه۹، با روش های کارآمد و نوین، از جمله ی ضروریاتی است که می کوشیم با بهره گیری از پتانسیل های علمی جامعه ی دانشگاهی به آن دست یابیم و خاوران را به شهرکی مدرن و ایده آل تبدیل نماییم.

 

 

مهندس نسیانی تصریح کرد: یکی از اساسی ترین وظائف و رسالت های مهم مدیریت شهری این است که شهر را روی ریل صحیح توسعه قرار دهد و با استفاده از نظریات کارشناسی نخبگان و تجارب علمی موجود، اجازه ی انحراف را از مسیر اصلی خود، یعنی توسعه ی متوازن و پایدار شهر ندهد.

شهردار منطقه۹ خاطر نشان کرد: عدم آینده نگری، نگاه جامع و نبود برنامه های توسعه ای بلند مدت، عامل اصلی عقب ماندگی در مدیریت شهری است واگر مدیریت شهری در برخی مواقع نتوانسته بر اساس نیازهای واقعی مردم و شهرحرکت کند، به دلیل دوری از برنامه ریزی علمی است. از اینرو، ما برای یک حرکت هدفمند، در راستای آبادانی این شهرک مدرن، نیازمند حضور اساتید دانشگاه در کنار شهرداری هستیم.

 

 

در ادامه ی این نشست، روسای دانشکده های برنامه ریزی شهری و معماری، مدیران گروه معماری، شهرسازی و ((GIS دانشگاه تبریز، با تقدیر و تشکر از حرکت علمی و سنجیده ی مهندس نسیانی در استفاده از پتانسیل های علمی دانشگاهی، به ایراد سخنرانی در خصوص آخرین متدهای روز دنیا، بمنظورتوسعه و ساخت شهرک مدرن خاوران پرداختند.

هوشمند سازی خاوران با استفاده از طرحها و اهداف مورد نظر در این شهرک، با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز، مطالعه ی طرحهای متنوع شهرک خاوران با استفاده از توان و ظرفیت های علمی اساتید برجسته ی دانشگاه، با هدف کاهش خطاها، و تشکیل کارگروه های تخصصی مشترک بمنظورتدوین سند راهبردی و اجرائی خاوران در مباحث پدافند غیر عامل، از جمله موارد مطروحه در این جلسه بود. 

همچنین، تشکیل کارگروه های مشترک بمنظور تهیه ی دیتابیس از مجموعه اقدامات انجام شده، تشخیص و تبیین محورهای توسعه ی پایدار و ایجاد شهرکی مدرن، آمایش طبیعی و پردازش مخاطرات احتمالی، محصول محور بودن مباحث، هوشمند سازی و توجه به توسعه ی طولی و استفاده از نکته نظرات بهره برداران اصلی شهرک، یعنی شهروندان فهیم؛ از جمله مهمترین مباحث این جلسه ی مشترک بود.

شهردار منطقه۹کلانشهر تبریز در پایان این نشست اظهار امیدواری کرد با تداوم برگزاری این جلسات و نشست ها و استفاده از دانش نخبگان دانشگاهی، در جهت پیشبرد اهداف و حل مشکلات، قدم های موثری برداشته شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.