کد خبر : 1337
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مرداد 1393 - 11:15

اسماعیل چمنی:شهرداری باید به سمت ایجاد درآمدهای پایدار حرکت کند

اسماعیل چمنی:شهرداری باید به سمت ایجاد درآمدهای پایدار حرکت کند

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: شهرداری کلانشهر تبریز در راستای تضمین مناسب آینده شهر باید به سمت ایجاد درآمدهای پایدار حرکت کند.

 دکتر اسماعیل چمنی در سخنرانی پیش از دستور خود در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری تبریز در طول سالیان اخیر هر چند در بسیار از زمینه ها عملکرد قابل دفاعی داشته است اما در زمینه اقتصادی عملکرد مناسبی نداشته است که امیدواریم دکتر نجفی در این زمینه گام های اساسی بردارند.

چمنی اظهار داشت: ضرورت دارد شهرداری تبریز به سمت ایجاد درآمدهای پایدار گام برداشته و به سمت تقویت نقش درآمد های پایدار در تامین بودجه شهر گام برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: صدور پروانه های ساختمانی منبع درآمدی برای شهرداری تبریز است اما باید به سمتی حرکت کنیم که اگر فرضا روزی در شهر نیاز به پروانه ساختمانی نباشد شهرداری منبع درآمد قابل اتکا و پایدار داشته باشد.

سخنران پیش از دستور جلسه علنی این هفته شوراتی اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه وظیفه شورای شهر نظارت بر عملکرد شهرداری و رفع کمبودها و ایرادات است اظهار کرد: در راستای درآمد زایی برای شهرداری پیشنهاد می کنم حداقل ۲ هتل بزرگ با مالکیت شهرداری در شهر احداث شود تا منبع درآمدی برای شهرداری باشند.

وی با اشاره به موفقیت طرح لاله پارک گفت: شهرداری می تواند  چند مجموعه نظیر لاله پارک در مناطق مستعد شهر را به دست متخصصان و کارشناسان شهرداری و توسط خود شهرداری احداث نماید و این مجموعه ها نیز می توانند به عنوان یک محل درآمد برای شهرداری تبریز به حساب بیایند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه باید در جهت رسیدن به شهرداری چابک از نظر نیروی انسانی گام برداریم گفت: باید مدت زمان ارائه خدمات به شهروندان مشخص و معین باشد تا میزان رضایتمندی شهروندان از مجموعه شهرداری افزایش یابد.

چمنی همچنین با اشاره به اینکه در آستانه روز خبرنگار قرار داریم این روز را به خبرنگاران تبریک گفت و اظهار داشت: خبرنگاران هموراه به صورت صادقانه در راستای انعکاس اخبار شورای شهر تبریز فعالیت می کنند و آرزو داریم فعالیت آنان همواره در راستای توسعه،  پیشرفت و آبادنی شهر تبریز باشد.

دکتر چمنی در ادامه با تصریح اینکه تدوین برنامه مدون و مناسب برای توسعه شهر، پروژه محور بودن توسعه در مقابل حاکمیت سلیقه ها باید مد نظر قرار گیرد گفت: تبریز به عنوان یک کلانشهر با سابقه مدیریت شهری و شهرداری با تاریخ بیش از یک قرن باید عملکرد اجتماعی و فرهنگی در سطح ملی و فراملی داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.