کد خبر : 13488
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1397 - 5:15

افزایش محسوس کیفیت هوای کلان شهر تبریز نسبت به سال‌های گذشته

افزایش محسوس کیفیت هوای کلان شهر تبریز نسبت به سال‌های گذشته

شهریارنیوز:مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از افزایش محسوس کیفیت هوای کلان شهر تبریز نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.

image

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از افزایش محسوس کیفیت هوای کلان شهر تبریز نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش آی نیوز،حمید قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح اقدامات شاخص انجام یافته در راستای کنترل وکاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: با توجه به سهم غالب خودروها در ایجاد آلودگی هوای کلان شهر تبریز، پیگیری توزیع و کنترل کیفیت سوخت بنزین با استاندارهای یورو۴ در سطح  تبریز و شهرهای همجوار که منجر به توزیع روزانه۱۶۰۰مترمکعب بنزین یورو۴ در شهرهای تبریز، اسکو، هریس وآذرشهردر ۵۵ جایگاه شهرهای مذکور شده است.

 

وی افزود: توزیع نفت-گاز در حد استاندارد های یورو ۴ نیز پیگیری شده است که منجر به توزیع روزانه۴۵۰ متر مکعب نفت گاز با استاندارد یورو۴ با گوگرد ۵۰ppm در ۱۵ جایگاه تبریز شده است.

 

قاسمی ادامه داد: دستور توقف توزیع سوخت نفت کوره به واحدهای صنعتی خصوصاً صنایع ریخته گری وآسفالت که در شعاع۳۰ کیلومتری تبریز واقع هستند، صادر شده و الزام این واحدها به تغییر سوخت به گاز طبیعی و استفاده از کوره‌های القایی مورد تاکید قرار گرفته است.

 

وی افزود: نمونه برداری وکنترل کیفیت سوخت های توزیعی در جایگاه ها از نظر استاندارد های زیست محیطی و  الزام و پیگیری تکمیل فضای سبز در واحد های صنعتی بر اساس قوانین زیست محیطی و نیز نمونه برداری های دوره ای و اخذ نتایج خود اظهاری از کلیه صنایع و منابع آلاینده هوا از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در راستای کنترل کیفیت هوای کلان شهر تبریز است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: پیگیری ساماندهی واحدهای آجر پزی مستقر در حاشیه شهر تبریز از نظر کنترل آلاینده ها، توسعه فضای سبز و بهسازی اراضی خاکبرداری شده و نیز پایش و بازدید سرزده مستمر از مراکز معاینه فنی به اتفاق کارگروه بازرسی استانی در راستای عملکرد بهینه این واحدها وکاهش سهم آلایندگی خودروها در کیفیت هوای شهر تبریز در دستور کار حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

 

قاسمی ادامه داد: پایش شبانه روزی در راستای کنترل منابع آلاینده هوا به خصوص در ساعات غیر اداری در طول ایام هفته از شش ماهه دو سال۹۶ و برخورد قانونی با واحدهای آلاینده به خصوص واحدهای جمع آوری ضایعات حاشیه شهر به تعداد۵۰ واحد انجام پذیرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام یافته منجر به کاهش بسیار محسوس در میزان آلودگی  هوای تبریز  نسبت به سال‌های گذشته شده است، به طوری که تعداد روزهای پاک در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ هشت روز افزایش پیدا کرده است.

 

وی گفت: هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در سال گذشته ۴۰ روز بود که نسبت به سال ۹۵ آن ۱۸ روز کمتر بوده است.

 

قاسمی گفت: همچنین در طی پنج ماه نخست سال۹۷ به علت ورود سامانه ریزگرد با منشاء فرامنطقه‌ای در فروردین و اردیبهشت پنج روز هوای  ناسالم برای گروه‌های حساس  و دو روز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها داشتیم و  بقیه ایام  در وضعیت  کیفی پاک و سالم قرار داشته است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.