کد خبر : 13505
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مرداد 1397 - 2:15

احتمال انحلال دو باشگاه ریشه‌دار؛ لیگ یک ۱۶ تیمی می‌شود؟

احتمال انحلال دو باشگاه ریشه‌دار؛ لیگ یک ۱۶ تیمی می‌شود؟

شرایط نامساعد باشگاه‌های لیگ یکی احتمالا منجر به حذف سه تیم از این رقابت‌ها خواهد شد.

آی نیوز: شرایط نامساعد باشگاه‌های لیگ یکی احتمالا منجر به حذف سه تیم از این رقابت‌ها خواهد شد.

 در حالی که بازی‌های فصل ۹۸-۹۷ لیگ دسته اول از حدود ۱۱ روز دیگر آغاز می‌شود، اما درآستانه این مسابقات برخی تیم‌های مطرح و ریشه‌دار وضعیت نابسامانی دارند طوری که نه تنها بازیکنی جذب نکردند و سرمربی مشخصی ندارند، بلکه در بحث مدیریت و تیمداری هم از شرایط نامعلومی برخوردار هستند.

 باشگاه نفت تهران که طی دو فصل اخیر با مشکلات مالی شدیدی مواجه بوده و در فصل گذشته از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرد، به دلیل عدم تمایل وزارت نفت به تیمداری و از سوی دیگر رغبت نشان ندادن اسپانسرها برای قبول مدیریت این تیم ریشه‌دار بخاطر بدهی‌های میلیاردی، مشخص نیست در فصل جدید لیگ دسته اول شرکت کند.

 سیاه جامگان نیز اوضاع مشابهی با نفت تهران دارد؛ با این تفاوت که فعلا مدیریت این باشگاه مشخص است ولی سید هاشم حسینی، مدیر عامل باشگاه سیاه جامگان عنوان کرده در صورت عدم حمایت مالی از سوی ارگان‌های مختلف استانی حاضر به تیمداری در لیگ یک نیستند و این تیم منحل خواهد شد.

 در کنار نفت تهران و سیاه جامگان که در فصل اخیر لیگ برتر به لیگ یک سقوط کردند و در آستانه انحلال قرار گرفته‌اند، باشگاه خونه به خونه بابل نیز اوضاع مشخصی ندارد؛ این تیم که طی دو فصل اخیر جزو مدعیان صعود به لیگ برتر بود، حالا بیش از ۱۵ بازیکن تاثیرگذارش را از دست داده و قاسم حسن‌زاده، مالک این باشگاه نیز اعلام کرده به هیچ عنوان حاضر به تیمداری در لیگ یک نیستند.

 خونه به خونه بابل که سودای لیگ برتری شدن را با رای کمیته انضباطی و تصمیم فدراسیون فوتبال مبنی بر تخلف باشگاه نساجی در سر داشت، با شروع لیگ برتر و نزدیک شدن به آغاز لیگ یک، به نظر می‌رسد اگر تیمداری نکند، برای جلوگیری از انحلال امتیازش را به باشگاه دیگری در بابل یا تیم شهر دیگری واگذار خواهد کرد.

 به دلیل بدهی‌های زیاد و ناتوانی در تیمداری، باشگاه‌های مطرح نفت تهران و سیاه جامگان مشهد در آستانه انحلال قرار دارند که در صورت حذف آنها از لیگ یک، بعید است تیم دیگری از سقوط کننده‌های سال گذشته به لیگ دو، جایگزین‌شان شود ولی احتمالا به جای خونه به خونه، تیم دیگری در لیگ یک حضور پیدا می‌کند که در این شرایط باید پیش‌بینی کرد که فصل جدید لیگ دسته اول با ۱۶ تیم دنبال خواهد شد.

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.