کد خبر : 1355
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 6:02

اخبار جلسه غیر مستمع شورای شهر تبریز/درگیری شدید لفظی بین ششگلانی و دبیری

اخبار جلسه غیر مستمع شورای شهر تبریز/درگیری شدید لفظی بین ششگلانی و دبیری

جلسه فوق العاده شورای شهر تبریز عصر روز سه شنبه در حالی برگزار شد که دارای حواشی مختلفی بود.

به گزارش آی نیوز به نقل از، جلسه فوق العاده شورای شهر تبریز به صورت غیر مستمع، بعد از ظهر امروز (سه شنبه) ساعت ۱۸:۴۵ آغاز شد و در مدت کمتر از دو ساعت به پایان رسید.
در ابتدای جلسه اسماعیل چمنی عضو شورای شهر، با پافشاری زیاد در نهایت موفق شد حدیث روز را ذکر کند، وی با ذکر حدیثی از اعضای شورای شهر خواست که حضور در جلسات شورا را به سفرهای خارجی ترجیح دهند و همچنین امانتدار مردم باشند.
بر اساس دستور جلسه، بررسی لوایح باقی مانده کمیسیون برنامه و بودجه و تعیین نماینده شورای شهر در کمیسیون حل اختلاف شهرداری و هیت مدیره و شورای سازمان های شهرداری در برنامه قرار گرفته بود.
در لایحه نخست، اعضای شورای شهر بر درخواست شهرداری مبنی بر تخفیف به جانباز ۴۵ درصدی از بابت عوارض ساختمانی، رأی موافق دادند. در ادامه اعضای شورا با اهدای پنج میلیون تومان جهت حل مشکلات مالی جانباز دیگر موافقت کردند.
بر اساس لایحه سوم شهرداری خواستار تخفیف ۱۳۷ میلیونی به یک نفر از بابت عوارض و جرایم ساختمانی شده بود که اعضای شورا با نظر کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر تخفیف ۱۱۵ میلیون تومانی موافقت کردند.
این لایحه اعتراض چمنی را به دنبال داشت، این عضو شورا گفت: بهتر است اسم این اهدا را کمک مالی به یک فرد نیازمند نگذاریم؛ کسی که ۳۰۰ میلیون بدهی دارد و چنین ساختمانی بنا کرده است نیاز به پول ندارد.
در این بین شهرام دبیری رییس شورای شهر از نماینده شهرداری خواست تا در لایحه ها تخفیف برای جرایم ساختمانی را درج نکنند؛ چرا که بخشش جریمه، غیرقانونی است.
لایحه بعدی نیز مربوط به کمک مالی به یک بازنشسته جانباز شهرداری بود که بر اساس لایحه، شهرداری خواستار مجوز کمک ماهانه ۲۵۰ هزارتومان به این فرد شده بود که بر اساس قانون کمک مستمر به یک فرد خلاف است، در نهایت اعضای شورای شهر با کمک سه میلیون و ششصد هزارتومانی به صورت یکجا، موافقت کرد.
حبیب شیری آذر در خصوص این لایحه گفت: چرا تنها لایحه نورچشمی های شورا به صحن آورده می شود؟ بهتر است به تمام نیازمندان به یک چشم نگاه شود.
چمنی عضو دیگر شورای شهر در رابطه با این لایحه بیان کرد: چه تعداد چنین نیرو در شهرداری داریم؟ جرا تنها به یک نفر کمک می کنیم؟  به همه به صورت یکسان کمک شود.
وی افزود: نیازمندانی هستند که اصلأ شورای شهر نمی شناسند و اگر بیایند هم به داخل راه نمی دهید، بیایید یکبار از جیب خود هبه کنیم، اگر راضی باشیم سپس پول مردم را پخش می کنیم.
در ادامه اعضای شورای شهر بر لایحه بخشش عوارض ساختمانی یک نفر از بازنشستگان نیروی هوایی رأی ندادند.
محمد حسین جعفری عضو شورای شهر تبریز در این رابطه گفت: نیروهای مسلح جزو کم درآمدترین قشر جامعه هستند و این کمک به کسی است که امنیت جامعه را فراهم می کند، معتقدم حتی باید در تصویب تعرفه عوارض محلی نیز به افراد نظامی تخفیفاتی قایل شویم.
وی افزود: شخصیت افراد نظامی اجازه نمی دهد مقابل کسی خم شوند، نظامی ها همواره استوار هستند و استوار باقی خواهند ماند.
در ادامه انتخابات معرفی دو عضو شورای شهر برای عضویت در کمیسیون حل اختلافات شهرداری برگزار شد و اکرم حضرتی و علی شیاری با کسب اکثریت آرا به عضویت این کمیسون در آمدند.
به گفته مرتضی آبدار قائم مقام شهرداری تبریز، این کمیسیون تاکنون چندین بار تشکیل جلسه داده و با همکاری قوه قضاییه و جهت بررسی و توافق با شاکیان شهرداری تشکیل یافته است. اگر بین شاکی و شهرداری توافقی حاصل نشود، شکایت مسیر قانونی خود را طی می کند.
گفتنی است دو عضو شورای شهر در این کمیسیون حق رأی ندارند و حق الجلسه ای نیز دریافت نخواهند کرد.
در بخش انتهایی جلسه، انتخاباتی میان اعضای شورا جهت معرفی عضو به هیأت مدیره و شورای سازمان های شهرداری در حال برگزاری بود که جواد ششگلانی عضو شورای شهر قصد پرسش از مشاور حقوقی فرمانداری را داشت که با ممانعت دبیری مواجه شد، بنا به ادعای دبیری؛ اعضای شورا باید سئوال هایشان را از رییس شورا بپرسند  و هیچکس حق ندارد به طور مستقیم از مشاور حقوقی پرسش کند.
این ادعای دبیری با عصبانیت شدید ششگلانی مواجه شد و درگیری بسیار تند لفظی بین این دو نفر رخ داد و در نهایت ششگلانی زودتر از سایرین جلسه را ترک کرد و همچنین سایر اعضای شورای شهر به دبیری، به خاطر نوع رفتارش با ششگلانی، اعتراض کردند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.