کد خبر : 13830
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1397 - 14:23

فقر فضای سبز تبریز را رفع می کنیم/ احداث ۲۰ پارک محله ای در برنامه امسال

فقر فضای سبز تبریز را رفع می کنیم/ احداث ۲۰ پارک محله ای در برنامه امسال

شهردار تبریز گفت: طی ۹ ماه اخیر ۸ پارک محله ای احداث شده که تا پایان سال این رقم را به ۲۰ پارک محله ای چند منظوره افزایش خواهیم داد.

شهردار تبریز گفت: طی ۹ ماه اخیر ۸ پارک محله ای احداث شده که تا پایان سال این رقم را به ۲۰ پارک محله ای چند منظوره افزایش خواهیم داد.

به گزارش آی نیوز، مهندس ایرج شهین باهر در جریان بازدید از تفرجگاه عینالی در جمع اعضای شورای شهر، افزود: توسعه متناسب فضای سبز در قالب پارک های منطقه ای و محله ای می تواند تبریز را به شرایط ایده آل خود باز گرداند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مصوبات شورای اسلامی شهر نیز در راستای تحقق سیاست های کلان توسعه فضای سبز است و با تصویب ۲۵۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری برای توسعه و نگهداری آن توانستیم پیشرفت قابل قبولی برای اجرای پروژه احداث پارک محله ای داشته باشیم.

شهین باهر متذکر شد: رویکرد متفاوتی برای احداث پارک های محله ای و منطقه ای وجود دارد و می خواهیم توازن منطقی بین آن ها ایجاد کنیم.

شهردار تبریز ادامه داد: امکان دسترسی به پارک های منطقه ای مانند عینالی، اءل گلی، ائل داغی، عباس میرزا و غیره در همه زمان ها وجود ندارد و می بایستی پارک های محله ای متعدد، مخصوصا در محلات کم برخوردار با هدف دسترسی آسان با کاربری های فرهنگی، تفریحی، ورزشی و غیره احداث کنیم.

شهین باهر خاطر نشان کرد: با احداث پارک های محله ای می توان در کاهش هزینه سفرهای درون شهری، کاهش بار ترافیکی، تحقق برنامه های مدیریت بحران میسر می شود.

وی عنوان کرد: با احداث پارک های محله ای امکان اسکان موقت و واکنش سریع خدمات شهرداری تبریز در مواقع بحرانی ناشی از زلزله فراهم می شود و شهروندان با آموزش های شهروندی می توانند نحوه همکاری با شهرداری را در این مواقع کسب کنند.

شهردار تبریز همچنین اضافه کرد: مزایای احداث پارک های منطقه ای نیز تعدیل آب و هوای تبریز، امکان افزایش جاذبه های گردشگری با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی را فراهم می کند که از جمله آن به پارک بزرگ تبریز، پارک بزرگ آرپا دره سی، عباس میرزا و غیره اشاره کرد.

image

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.