کد خبر : 14053
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 شهریور 1397 - 8:15

جزئیات موکول شدن انتخابات هئیت رئیسه شورای شهر به هفته آینده

جزئیات موکول شدن انتخابات هئیت رئیسه شورای شهر به هفته آینده

شهریارنیوز: انتخابات هئیت رئیسه شورای شهر تبریز به هفته آینده موکول شد.

image

انتخابات هئیت رئیسه شورای شهر تبریز به هفته آینده موکول شد.

به گزارش آی نیوز، محمد اشرف نیا در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: تنفس برای جمع بندی، بررسی و یا پیوستن برخی اعضای دیگر به کاندیدای هیات رییسه شورا از دلایل پیشنهاد موکول شدن این انتخابات به هفته آینده است.

وی افزود: این تاخیر می تواند باعث اتخاذ تصمیم قاطع تر و بهترین انتخاب در میان اعضا شود.

اشرف نیا با اشاره به اینکه شاید بهتر بود عملکرد یک سال گذشته هیات رییسه شورا مورد بررسی قرار می گرفت، افزود: این عملکرد می تواند معیارهای بسیاری را تعیین کرده و در اتفاق آرا اعضا شورا نیز موثر باشد.

این عضو شورا با درخواست مجدد از اعضا شورا جهت بررسی بیشتر اظهار داشت: امیدوارم که با این پیشنهاد موافق باشید و در جلسات غیر رسمی با کل ۱۳ عضو به نتیجه نهایی و دلخواه اکثریت دست یابیم.

در ادامه این جلسه، محرم محمدزاده اظهار کرد: متاسفانه در انتخابات  هیات رییسه سال جاری صحبت خاصی صورت نگرفته و جلسه ای جهت اتخاذ تصمیم قطعی و موثر جهت انتخابات صورت نگرفته است.

وی ادامه این روند را عامل ایجاد شکاف در میان اعضا شورا دانست و گفت: در صورتیکه این روند ادامه یابد در میان اعضا اختلاف نظراتی در انتخابات پیش می آید.

وی همچنین ادامه داد: موکول کردن این انتخابات به هفته آتی می تواند کمک بزرگی به انتخاب اعضا بکند.

محمدزاده با اشاره به عملکرد شهردار تبریز طی ۹ ماه گذشته گفت: با مقایسه دیگر کلانشهرها و شهرها، شهرداری تبریز در موقعیتی بهتری قرار دارد و امیدوارم این روند همچنان ادامه یابد.

سعید نیکو خصلت با اشاره به صحبت های دیگر اعضا شورا اظهار داشت: البته اعضا شورا طی هفته گذشته جلسات متعددی را برای رسیدن به تصمیمی نهایی برگزار کردند و آنطور که گفته شد این جلسه ابتدا به ساکن نبوده و امکان رای گیری وجود دارد.

وی ادامه داد: اما آنچه برای اعضا شورا مهم و ضروری است رسیدن به اتفاق نظر با وفاق و همدلی بسیار است.

نیکوخصلت تاکید کرد: از رسانه ها تقاضا دارم تا بجای هر گونه حدس و گمان به ایجاد این همدلی ها کمک کنند.

این عضو شورا افزود: با نفاق و جنگ برای همدیگر خاطرات نامناسبی درست نکنیم و برای ایجاد دوستی ها و مودت  تلاش کنیم چراکه از انشقاق چیزی عاید شهر و شهروندان نمی شود.

در ادامه، محمدباقر بهشتی اظهار کرد: متاسفانه ریاست محوری در کشور ما باعث شده تا انتخابات هیات رییسه در صدر توجهات قرار گیرد.

وی اظهار کرد: شورای شهر با رای شهروندان انتخاب شده و نهادی مردمی بشمار می رود، از این حیث از هیات رییسه شورا انتظاری فراتر از این می رود.

بهشتی ادامه داد: اعضا هیات رییسه نسبت به دیگر اعضا برتری ندارند و درواقع برای وظایف اداری انتخاب می شوند.

رییس کمیسیون برنامه ریزی و بودجه کمیسیون ها را کارآمدتر دانست و گفت: انتخابات هیات رییسه را نباید پیچیده کرد و چراکه اگر کسی دغدغه ی شهروندان و حل مشکلات انها را دارد باید در کمیسیون ها عضو شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.