کد خبر : 14132
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهریور 1397 - 6:06

رسول، حسین یا مهاجری برای ماشین؟

رسول، حسین یا مهاجری برای ماشین؟

فیروز کریمی پس از گذشت پنج هفته از مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور از سرمربیگری تیم فوتبال ماشین سازی تبریز برکنار شد و حالا اسامی چند مربی برای جانشینی وی مطرح است.

فیروز کریمی پس از گذشت پنج هفته از مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور از سرمربیگری تیم فوتبال ماشین سازی تبریز برکنار شد و حالا اسامی چند مربی برای جانشینی وی مطرح است.

به گزارش آی نیوز، تیم فوتبال ماشین سازی تبریز با گذشت پنج هفته از رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور، هنوز نتوانسته طعم شیرین پیروزی را بچشد. چهار تساوی متوالی و سرانجام یک شکست خانگی برابر ذوب آهن اصفهان، حاصل کار فیروز کریمی تا پایان هفته پنجم بود تا این نتایج به نوعی پایان کار این مربی با تجربه در باشگاه ماشین سازی باشد.

جانشینی برای نجات از رده سیزدهمپس از برکناری کریمی، تمرینات ماشین سازی زیرنظر مهدی بخشی زاده در حال پیگیری است و حالا مدیران این باشگاه به دنبال جانشینی مناسب برای کریمی هستند. جانشینی که بتواند ماشین سازی را از رده سیزدهم جدول ۱۶ تیمی لیگ بالاتر بکشد و در این میان اسامی چند مربی، چند روزی است که در محافل فوتبالی تبریز مطرح می شود. پسر جان توشاک سرمربی تراکتورسازی، دراگان اسکوچیچ و حتی تونی اولیویرا، نام هایی هستند که به عنوان گزینه های خارجی هدایت ماشین سازی از آنها یاد می شود. در میان مربیان داخلی نیز گفته می شود رسول خطیبی و رضا مهاجری جزو گزینه های مدنظر باشگاه ماشین سازی هستند. البته نام حسین خطیبی هم به عنوان یکی دیگر از گزینه های داخلی مطرح شده است و گفته می شود چنانچه رسول خطیبی سرمربی ماشین سازی شود، برادر وی نیز به عنوان دستیار روی نیمکت سبزقباها خواهد نشست.

گزینه خارجی منتفی استاسامی مذکور به عنوان گزینه های محتمل سرمربیگری تیم فوتبال ماشین سازی در شرایطی طی چند روز گذشته مطرح شده که از باشگاه ماشین سازی خبر می رسد گزینه های خارجی به طور کلی منتفی شده و اصلا نفراتی همچون تونی، توشاک و اسکوچیچ از ابتدا هم در ردیف گزینه های مدنظر مالک و مدیران این باشگاه نبوده است. با این حال، اکنون باید به دنبال رمزگشایی از تصمیم احتمالی زنوزی و نصیرزاده بود که چه تصمیمی در قبال نیمکت سبزقباها در سر دارند. بر اساس شنیده ها، گزینه ماشین سازان قطعا داخلی خواهد بود و در این میان باید به شانس تقریبا برابر خطیبی ها و مهاجری اشاره کرد.

چهارمین شانس هدایت ماشین سازی برای رسولرسول خطیبی که مربیگری خود را از همین ماشین سازی و در زمان مدیریت و مالکیت دبیری بر این باشگاه آغاز کرده است، حالا برای چهارمین بار در آستانه قبول مسئولیت فنی این تیم قرار دارد. این مربی جوان که چند سالی است رابطه نزدیک و خوبی با محمدرضا زنوزی مطلق مالک باشگاه های ماشین سازی و تراکتورسازی دارد، محتمل ترین گزینه برای هدایت سبزقباها به شمار می رود. زنوزی پیش از این در باشگاه گسترش فولاد و همین ماشین سازی فصل قبل به رسول اعتماد کرده و دو بار هدایت تیمش را به دست او داده است. اکنون خطیبی بار دیگر در ردیف گزینه های جدی باشگاه ماشین سازی و شخص زنوزی قرار گرفته و این بار برای نشستن روی نیمکت این تیم باید با برادر خود و البته رضا مهاجری در رقابت باشد.

حسین دستیار رسول می شود؟حسین خطیبی دیگر گزینه بومی ماشین سازان است که البته گفته می شود وی حاضر است در صورت انتخاب رسول به عنوان سرمربی، دستیار برادرش نیز شود. به رغم این پیشنهاد، اما خود حسین نیز چندان بی میل نیست که نفر اول امور فنی ماشین سازی باشد. کما اینکه پیش از این او نیز مورد وثوق و اعتماد مالک باشگاه بوده و سابقه هدایت گسترش فولاد زنوزی و البته همکاری با رسول خطیبی را دارد.

مهاجری، از تراکتور تا ماشینرضا مهاجری اما مربی ای است که تا قبل از اتفاقات اخیر باشگاه ماشین سازی، توسط زنوزی به باشگاه تراکتورسازی آمد و به همراه پسرش امور این باشگاه بزرگ را به دست گرفت و حتی در جذب بازیکنان این تیم نقش داشت. مهاجری چندی قبل به عنوان اصلی ترین هدایت گزینه تیم لیگ برتری سپیدرود مطرح شد اما با انتخاب علی کریمی به عنوان سرمربی این تیم شمالی، مهاجری باردیگر به تبریز تغییر مسیر داد تا در ردیف گزینه های ماشین سازی قرار بگیرد. این مربی حتی در دیدار خانگی ماشین سازان برابر ذوب آهن نیز در ورزشگاه حضور داشته و بازی تیم فیروز کریمی را از نزدیک به نظاره نشسته است تا شائبه ها برای حضور در راس کادرفنی سبزها بیشتر شود.

دغدغه زنوزی در آستانه دربیانتخاب سرمربی تیم فوتبال ماشین سازی در آستانه دیدار با تراکتورسازی اما نگاه افکار عمومی به این موضوع را حساس تر کرده است. مالکیت مشترک دو باشگاه ماشین سازی و تراکتورسازی برای محمدرضا زنوزی، حالا انتخاب سرمربی سبزقباها را برای وی دشوارتر کرده است و اگرچه یک شخص یا یک نهاد نمی تواند بصورت همزمان مالک دو باشگاه باشد و این موضوع به شدت از سوی فیفا زیرنظر قرار می گیرد، اما همگان می دانند که به رغم جداسازی امکانات و نیروی انسانی دو باشگاه از یکدیگر، هم ماشین سازی و هم تراکتورسازی یک مالک مشترک دارد و فارغ از مسایل و موانع قانونی، اکنون موضوع انتخاب سرمربی به دغدغه جدی زنوزی تبدیل شده است.با این تفاسیر روز چهارشنبه هفته جاری یکی از گزینه های مطرح برای هدایت سرمربیگری تیم فوتبال ماشین سازی تبریز نهایی خواهد شد تا تمرینات این تیم زیرنظر سرمربی جدید و جانشین فیروز کریمی پیگیری شود. ماشین سازی در هفته ششم لیگ برتر روز پنجشنبه هفته جاری در دربی تبریز به دیدار تیم تراکتورسازی خواهد رفت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.