کد خبر : 14335
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1397 - 13:26

کوپن در قالب بسته حمایتی دولت برمی گردد

کوپن در قالب بسته حمایتی دولت برمی گردد

افزایش نوسانات بازار ارز طی ماه های اخیر، قیمت اقلام خوراکی را تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین دولت تصمیم گرفته است با ارائه طرحی به نام «بسته حمایتی دولت از مردم» نسبت

image

افزایش نوسانات بازار ارز طی ماه های اخیر، قیمت اقلام خوراکی را تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین دولت تصمیم گرفته است با ارائه طرحی به نام «بسته حمایتی دولت از مردم» نسبت به تامین کالاهای اساسی مردم در قالب وجه نقد یا کوپن الکترونیک اقدام نماید.

به گزارش آی نیوز، افزایش نوسانات بازار ارز طی ماه های اخیر، قیمت اقلام خوراکی را تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین دولت تصمیم گرفته است با ارائه طرحی به نام «بسته حمایتی دولت از مردم» نسبت به تامین کالاهای اساسی مردم در قالب وجه نقد یا کوپن الکترونیک اقدام نماید.

آماده‌سازی ۵ بسته حمایتی برای اقشار مختلف

چند روز پیش رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به «مهر» گفت: بسته حمایتی اقشار ضعیف جامعه در حوزه حمایت‌های غذایی، اقتصادی و مالی نهایی و آماده شده است و امیدواریم بتوانیم به کمک بسته حمایتی، بار نوسانات بازار ارز را تا حد مقدور کاهش دهیم.

نوبخت در ادامه افزود: با تأکید رئیس جمهوری و با توجه به نوسانات ارزی، دولت بسته حمایتی از مردم را تدوین کرده است.

وی ادامه داد: این بسته برای همه مردم است به این صورت که حداقل ۲۵ قلم کالاهای اساسی و روزمره مردم که در سبد زندگی آنان قرار دارد، با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیارشان قرار می گیرد.

معاون رئیس جمهوری افزود: بخش دیگر به طور خاص برای اقشار آسیب پذیر جامعه است که حدود پنج دهک از جامعه را شامل می شود و این بسته حمایتی، علاوه بر آن چیزی است که شامل همه مردم خواهد شد.

در جدیدترین اظهارنظرها در خصوص «بسته حمایتی دولت از مردم» سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به «ایسنا» گفت: در حال حاضر با افزایش قیمت‌ها در جامعه روبرو هستیم که با بسته سیاست حمایت اجتماعی دولت به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وزارت رفاه؛ بسته حمایتی دولت اعلام می‌شود

انوشیروان محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که آیا اختصاص بسته حمایتی شامل ۲۵ قلم کالای اساسی برای مردم صحت دارد یا خیر؟ گفت: بله، اما تعداد کالای اساسی که به مردم داده می‌شود فعلا در هیأت دولت نهایی نشده است.

او در ادامه افزود: اجرای این برنامه‌ها در قالب شارژ کارت یارانه سرپرستان خانوار پیش‌بینی شده است که به صورت مشترک و ضربتی توسط بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت، جهاد کشاورزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی می‌شود.

جزئیات بسته حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره زمان اجرای این بسته حمایتی، خاطرنشان کرد: این اقدام تا سه هفته آینده اجرایی خواهد شد اما پیش از آن هیأت دولت باید آن را تصویب کند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان  گفت: این کالاهای اساسی شامل برنج، مرغ، گوشت، روغن، لبنیات و… می‌شود. این هنوز در حد ایده است اما شاید در روستاها حتی کارا کارت هم اعلام نکنیم و این مبلغ را به یارانه نقدی خانوار اضافه کنیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.