کد خبر : 14337
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1397 - 4:42

توسعه انبوهکاری‌های برون شهری همزمان با احداث پارکهای محله‌ای

توسعه انبوهکاری‌های برون شهری همزمان با احداث پارکهای محله‌ای

شهریارنیوز: مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز گفت: سیاست کاری ما در فضای سبز، توسعه انبوهکاری های برون شهری توام با احداث بوستان‌های محله ای در سطح شهر است.

image

مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز گفت: سیاست کاری ما در فضای سبز، توسعه انبوهکاری های برون شهری توام با احداث بوستان‌های محله ای در سطح شهر است.

به گزارش آی نیوز به نقل از سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز، علی مدبر با حضور در برنامه تلویزیونی «تبریزیم» ضمن تاکید بر این مطلب اظهار داشت: هم اکنون وسعت فضای سبز تبریز بالغ بر دو هزارو ۵۰۰ هکتار محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نهضت احداث پارک‌های محله‌ای در تبریز، تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در تبریز تنها دو پارک ائل‌گلی و باغ گلستان را داشتیم ولی هم اکنون تعداد پارک‌های این شهر به ۲۵۰ مورد افزایش یافته است.

مدبر افزود: همچنین هم اکنون نیز ۱۸ پارک محله‌ای در مناطق مختلف تبریز احداث و یا آماده بهره برداری هستند.

مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز با اشاره به عزم این سازمان بر احیای دوباره‌ی باغ شهر تبریز، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برهه‌ای خاص با سیاست‌هایی که از قبیل تراکم فروشی در تبریز نیز آغاز شد، با برخی تغییر کاربری‌ها، برخی از باغ ها و فضاهای سبز تبریز نیز تغییر کاربری پیدا کرد.

وی یادآور شد: هم اکنون برای احیای دوباره مفهوم باغ شهر در پی اجرای برخی سیاست های کاری هستیم که از آن جمله می توان به احداث پارک های محله ای، فضاهای سبز عمومی، پشت بام های سبز و… هستیم.

مدبر این اقدام را در راستای افزایش رضایت شهروندی و استفاده عمومی از فضاهای سبز و توسعه این فضاها در آینده شمرد.

مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز اظهار داشت: هر چند طی دو تا سه دهه اخیر از وسعت باغ شهر تبریز کاسته شد ولی سیاست‌هایی مبنی بر توسعه فضای سبز در حومه‌های شهر اتخاذ شده است.

وی گفت: از آن جمله می‌توان به حاشیه‌های اتوبان کسایی که شاهد پارک‌های جنگلی و کوهستانی هستیم، عون بن علی، پارک‌های ارم،باغمیشه، یادگار امام، عباس میرزا، ائل باغی و… اشاره کرد.

مدبر تصریح کرد: شهرداری هم اکنون بیش از سه هزار هکتار جنگل کاری در نقاط مختلف شهر ایجاد کرده که شهروندان به خوبی از این امکانات استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز با اشاره به آثار همراهی شهروندان با رویکردهای فضای سبز، گفت: طی سال های اخیر شاهد همراهی بیشتر مردم در این خصوص بوده ایم که از آن جمله می توان به ایجاد فضاهای سبز در در پشت بام ها، بالکن ها، کوچه ها…توسط شهروندان اشاره کرد.

مدبر ادامه داد: خوشبختانه امروز فضاهای سبز و جنگل کاری های ما باعث شده مردم انس و دوستی خوبی با این فضاها پیدا کنند که از آن جمله می توان به حضور صبح گاهی بانوان تبریزی برای ورزش در پارکها اشاره کرد که از این طریق ضمن افزایش سلامتی، شاخص های امید به زندگی نیز افزایش می‌یابد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.