کد خبر : 14351
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 شهریور 1397 - 4:47

تردد دوچرخه، موتورسیکلت و خودروهای شخصی از مشکلات اساسی مسیر تندرو

تردد دوچرخه، موتورسیکلت و خودروهای شخصی از مشکلات اساسی مسیر تندرو

شهریارنیوز: رانندگان اتوبوس های BRT در مسیر تندرو تردد دوچرخه، موتورسیکلت، خودروهای شخصی و خدماتی در مسیر اتوبوس های تندرو را یکی از مشکلات اساسی این خط می دانند.

image

رانندگان اتوبوس های BRT در مسیر تندرو تردد دوچرخه، موتورسیکلت، خودروهای شخصی و خدماتی در مسیر اتوبوس های تندرو را یکی از مشکلات اساسی این خط می دانند.

به گزارش آی نیوز، با وجود گذشت بیش از ۱۰ سال از فعالیت مسیر BRT تبریز متاسفانه هنوز هم فرهنگ استفاده از این مسیر و بهره مندی از خدمات آن بصورت کامل نهادینه نشده است.

بر اساس مصاحبه و اعلام نظر رانندگان مسیر فوق، مشکلات عدیده این مسیر از جمله ایزوله نبودن مسیر، وجود ورودی و خروجی های متعدد در طول مسیر،تردد انواع دوچرخه ، موتورسیکلت ، خودروهای شخصی و خدماتی و … در مسیر فوق و نیز تردد پیاده شهروندان از مشکلات اساسی مسیر مذکور است.

با وجود اطلاع رسانی ، تبلیغات و فرهنگ سازی های متعدد متاسفانه این مشکلات هنوز مرتفع نگردیده است بطوریکه ورود وسایل نقلیه مذکور به این مسیر موجب بی نظمی و کندی فعالیت اتوبوسهای این مسیر،  ایجاد خطرات جانی و مالی می گردد که در برخی موارد قابل جبران نیست.

از سوی دیگر وجود چراغهای راهنمایی در طول مسیر تندرو و اولویت نداشتن تردد اتوبوسها از چراغ های مذکور فعالیت اتوبوسهای مذکور را کند می کنند و همچنین تفاوت قائل نشدن بین خودروهای حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی در برخی مسیرها و خیابان های طول مسیر و ترافیک نیز بر مشکلات خدمات رسانی مسیر مذکور افزوده است.

حل مشکلات فوق نیاز به همکاری شهروندان و نیز استقرار نیروهای محترم راهنمایی و رانندگی در مسیرها و گلوگاههای اصلی طول مسیر تندور جهت اعمال قانون می باشد که در صورت عملی شدن این مهم شاهد منظم شدن تردد در مسیر تندرو و رضایت رانندگان و شهروندان خواهیم بود.

ضمن اینکه شروع کف سازی آسفالت مسیر مذکور توسط شهرداری تبریز و استمرار امر فوق می تواند ضمن تسهیل عبور اتوبوسها، از ایراد خسارت و ضرر و زیان به ناوگان حمل و نقل عمومی جلوگیری کرده و طول عمر ناوگان را افزایش  و هزینه نگهداری و تعمیرات را کاهش دهد.

 

       

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.