کد خبر : 1470
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 شهریور 1393 - 6:11

سخنگویی و گردش آزاد اطلاعات

سخنگویی و گردش آزاد اطلاعات

یک سال مثل برق و باد گذشت و اینک باید کلاه خود را قاضی کرده و در مورد عملکرد این یک سال شورای چهارم و به ویژه سخنگوی آن قضاوت کنیم. البته قضاوت درباره عملکرد سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز در سال نخست شورای چهارم بهتر است از زبان و قلم متخصصان علوم ارتباطات و فعالان رسانه، ارزیابی و عرضه شود

 

ولی آنچه ما در حوزه ارتباط با ارباب جراید سرلوحه فعالیت خود قرار داده بودیم، چیزی جز تعامل تنگاتنگ با این نمایندگان افکار عمومی نبوده است. هرچند نارسایی ها و کاستی های ناخواسته، مانع تحقق ایده آل ها در حوزه ارتباط با رسانه شده اما به واقع باید از تلاش ها و کوشش هایی سخن به میان آوریم که درصدد حذف این کاستی ها بوده است.

بنای اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز به صورت عمومی و سخنگوی شورا به طور اخص، از بدو فعالیت دوره چهارم، گردش هدفمند و البته آزاد اطلاعات بوده است. طوریکه از چند جلسه خاص که بنا به تشخیص هیات رئیسه شورا غیرعلنی اعلام شد، همه جلسات شورا علنی بوده و امکان تهیه گزارش و عکس برای تلاشگران جامعه خبری و عکاسی فراهم شده است.

از سوی دیگر سعی سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز در یکسال گذشته بر این اصل استوار بوده که صرفنظر از بسیاری از ملاحظات، در دسترس و پاسخگوی رسانه ها باشد.

نکته مهم دیگر این که چندی است، بالاخره مسئول روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر تبریز معرفی شد و آغازبکار کرد. روابط عمومی شورا آماده برقراری ارتباطی اصولی و منطقی با روزنامه نگاران و خبرنگاران است و در این خصوص اختیارات لازم به ایشان تفویض شده است. بهتر است یادآوری شود که در یک سال گذشته بیش از ۵۰۰ عنوان مصاحبه رادیویی و تلویزیونی به همراه خبر، گزارش، گفت وگو، یادداشت و مقاله مکتوب از قول سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در رسانه های محلی و سراسری منتشر شده که نقش آفرینی موثر روابط عمومی شورای اسلامی شهر در بهبود کمی و کیفی این تعامل خبری، نیازمند تعامل و یاری رسانه هاست.

 

همچنین در طول یک سال گذشته نقدهایی ناصواب و البته گاها نقدهایی سازنده منتشر شد. سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز و روابط عمومی این مجموعه با استقبال از گسترش «نقدنویسی صحیح» در رسانه ها آماده است جشنواره «نقد شورا» را با لحاظ مختصات علمی، طراحی و برگزار کند. در همین زمینه انتظار می رود تشکل های صنفی روزنامه نگاری با احساس مسئولیت، زمینه ساز عملیاتی شدن این جشنواره را فراهم آورد.

 و فرجامین سخن این که ضرورت دارد در استفاده از این فرصت ارزشمند که مجالی کوتاه در ارزیابی عملکرد سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز است، از همه خبرنگاران، گزارشگران، دبیران و سردبیران، ویراستاران، مدیران مسئول، عکاسان، تصویربرداران، تدوینگران و دیگر دست اندرکاران عرصه رسانه که در انعکاس و پوشش مطالب خبری حوزه مدیریت شهری متحمل زحمت های فراوان و هرازگاهی ناملایمتی هایی شده اند، از صمیم قلب سپاسگذاری کرده و آرزوی توفیق روزافزون، داشته باشم. وجودتان مانا و قلمتان نویسا…

*سعید حاجی زاده – عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.