کد خبر : 14973
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 شهریور 1397 - 7:49

استفاده از ۲۰۳ دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی در آذربایجان شرقی

استفاده از ۲۰۳ دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی در آذربایجان شرقی

شهریارنیوز:جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از بهره‌برداری و استفاده از 203 دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی در معابر درون شهری و محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی

image

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از بهره‌برداری و استفاده از ۲۰۳ دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی در معابر درون شهری و محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش آی نیوزبه نقل از ایسنا،سردار علی محمدی استفاده از تجهیزات اپتیکی و دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی را در کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای بسیار موثر عنوان کرد و گفت: در کنار حضور فیزیکی ماموران پلیس راهور در میادین شهری و محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی از تصاویر ثبت شده تخلفات رانندگی توسط دوربین‌های نصب شده در معابر نیز برای اعمال قانون استفاده می‌شود.

 

وی اضافه کرد: از ۲۰۳ دستگاه دوربین فعال، ۱۲۹ دوربین در سطح معابر و میادین شهرستان تبریز، ۴۰ دوربین در محورهای مواصلاتی و ۳۴ دوربین دیگر نیز در سایر شهرستان‌ها استان، نصب بوده و تمامی تخلفات رانندگان از این طریق ثبت و پس از اعمال قانون از طریق ارسال پیامک به صاحبان خودروها اطلاع رسانی می‌شود.

 

وی تصریح کرد: دوربین‌های نصب شده در محورهای مواصلاتی در کنار ثبت سرعت لحظه‌ای، میانگین سرعت طی شده در طول مسیر را نیز ثبت می‌کنند که نیاز هست رانندگان در طول مسیر سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

 

محمدی با اشاره به کارکرد دوربین‌های نصب شده در سطح معابر و میادین سطح شهرستان تبریز، گفت: این دوربین‌ها تمامی تخلفات اعم از توقف دوبله، عبور از چراغ قرمز و عدم توقف در محل‌های ممنوع را ثبت و اعمال قانون می‌کنند.

 

وی ضمن تقدیر از رانندگان منضبط، رعایت قوانین و مقررات را ضامن سلامتی و ایمنی در سفر خواند و افزود: اعمال قانون تنها راه پیشگیری از تصادفات رانندگی نیست، بلکه باید با فرهنگ‌سازی و عمل به قوانین حوادث و تلفات رانندگی را کاهش دهیم.

 

وی، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی ترافیک را از کارکردهای موثر رسانه‌ها دانست و تاکید کرد: با همکاری رسانه‌ها و سایر سازمان‌های موثر در امر ترافیک، فرماندهی انتظامی استان عزم خود را برای کاهش تلفات و حوادث رانندگی جزم کرده و در این راه نیازمند مشارکت و همراهی شهروندان هستیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.