کد خبر : 1507
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 شهریور 1393 - 8:14

هفته ای برای نکو داشت تبریز/نگاهی به دستاوردهای عقد پیوند خواهرخواندگی در شهرداری تبریز

هفته ای برای نکو داشت تبریز/نگاهی به دستاوردهای عقد پیوند خواهرخواندگی در شهرداری تبریز

 چرخ سرمایه گذاری های کلان با خواهران خارجی به حرکت در آمده است

 تبریز با شهرهای مختلفی همچون نینک شیا در چین، ارزروم و استانبول در ترکیه، غازان در تاتارستان، غزه در فلسطین،  باکو در آذربایجان و خجند در تاجیکستان و با هامبورگ آلمان پیوند خواهر خواندگی برقرار کرده که در این میان یکی از مهمترین دستاوردهایی که این پیوندها برای تبریز به همراه آورده رونق یافتن فعالیت های اقتصادی و تجاری است.
تبریز و شهرهایی که با یکدیگر پیوند خواهر خواندگی بسته اند گاه به یمن وجود مناسبات خاص فرهنگی و یا تاریخی و در برخی موارد برای توسعه فعالیت های صنعتی و تجاری اقدام به ایجاد این رابطه کرده اند.
گرچه در سالهای گذشته به جنبه فرهنگی که هدف اصلی خواهر خواندگی هم بوده تاکید می شد اما با تغییر در مدیریت شهری و شهرداری تبریز فعالیت های تجاری و جذب مشارکت و سرمایه گذاری های خارجی را هم با خواهران خارجی خود توسعه داده است.
افزایش طرح های تشویقی و مناسب سازی بستر سرمایه گذاری در تبریز
قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به تاثیرات پیوند خواهر خواندگی میان شهرهای مختلف با تبریز در حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی یاد آور شد: در حوزه اقتصادی باید پیش از هر چیزی بسترها فراهم می شد تا سرمایه گذاران در شرایط مناسب راغب همکاری در پروژه های کلان باشند.
مرتضی آبدار تشریح کرد: از سال ۸۶ اولین شیوه نامه سرمایه گذاری و ساختار آن در شهرداری تبریز شکل گرفت که این اتفاق برای نخستین بار در کشور بود و درسال ۹۲ ساختار سرمایه گذاری تقویت شد و ساختار مدیریتی به سازمان معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری ارتقا یافت و قائم مقامی شهرداری را به حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی انتقال یافت.
وی ادامه داد: در راستای فراهم کردن بستر سرمایه گذاری خارجی در تبریز اولین سیاست های تشویقی برای حمایت از پروژه های کلان شکل گرفت و عوارض ها در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری تخفیف داده شد که در این زمینه هم اولین گام را تبریز در سطح کشور برداشت و با همکاری شورای شهر و شهرداری تبریز این اقدام عملی شد.
عقد بیش از ۱۰۰۰ میلیارد پروژه طی ۸ ماه گذشته
قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به افزایش جذب سرمایه گذاری های خارجی به واسطه پیوند های خواهرخواندگی گفت:  در بازاریابی های صورت گرفته با کشورهای ترکیه، فرانسه، سوئد و ایتالیا کارهای خوبی صورت گرفته و تفاهم نامه هایی برای مشارکت و سرمایه گذاری پروژه های کلان تبریز بسته شده  که در این راستا ۲۰ مورد تفاهم نامه پروژه سرمایه گذاری منجر به عقد قرار داد شده اند.
وی یادآور شد: عمده پروژه های سرمایه گذاری با مشارکت تجار و شرکت های خارجی با کاربردهای تجاری، فرهنگی، اقامتی و ورزشی هستند.
مرتضی آبدار با بیان اینکه در هشت ماه فعالیت شهردار جدید تبریز بیش از هزار میلیارد پروژه منجر به عقد قرارداد شده اند، اظهار داشت: پروژه های کوچک در مدیریت شهردار حدید به سازمان ها واگذار شده و پروژه های بزرگ  و کلیدی همچون لاله پارک با مشارکت سرمایه گذاران خارجی صورت می گیرد.
پخش عادلانه سرمایه گذاری در سطح شهر تبریز
معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهرداری تبریز پخش عادلانه سرمایه گذاری را جزو سیاست های این شهرداری عنوان کرد و گفت: پالایش اقتصادی شهر تبریز برای نخستین بار در این کلانشهر در حال اجرا بوده و به واسطه این طرح هر منطقه تبریز ظرفیت سنجی شده و به نسبت پتانسیل و ظرفیت های آن منطقه برای آن پروژه های عمرانی، تفریحی و اقتصادی تعرفی می شود.
آبدار عنوان کرد: این طرح به صورت علمی با همکاری دانشگاه تبریز اجرایی می شود و گرچه پیش از این عمده پروژه ها برای آبرسان به سمت رشدیه و ولی عصر بود اما در حال حاضر پروژه ها با نیاز سنجی مناطق در سطح شهر پخش می شوند.
وی عمده پروژه های سرمایه گذاری را در منطقه شش شهرداری به سمت ورودی تبریز از سمت صوفیان در بحث ائل باغی و پارک عباس میرزا عنوان کرد و گفت: در بخش حاشیه نشینی هم با مشارکت سرمایه گذاران خارجی پروژه های خوبی مطرح شده که به عقد قرارداد رسیده اند.
آبدار اضافه کرد: احداث کارخانه و سرمایه گذاری در حوزه مبلمان شهری با مشارکت سرمایه گذار ترک از جمله اقداماتی است که با در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری با خواهر خواندگان تبریز عملی شده است.
قائم مقام شهردار تبریز همچنین اظهار داشت: تجاری سازی اختراعات در صنعت ساختمان و مسکن، قطعات بتنی و مصالح ساختمانی از جمله اقداماتی است که شهرداری تبریز با همکاری سرمایه گذاران خارجی وارد عمل شده است.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.