کد خبر : 1514
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 شهریور 1393 - 14:37

برگزاری مراسم شبی با قرآن در ایام نکوداشت تبریز

برگزاری مراسم شبی با قرآن در ایام نکوداشت تبریز

  دبیر ستاد هفته نکوداشت تبریز از برگزاری مراسم شبی با قرآن در ایام نکوداشت تبریز خبر داد.

حجت الاسلام احمد حمیدی با اعلام این خبر گفت: این مراسم با حضور جمعی ازمبلغین و قاریان بین المللی وجمعی از مسئولین استانی وشهری در مسجد کبود یا فیروزه اسلام در مرکز شهر کهن تبریزکه  نمونه بارزی از فرهنگ و هویت تاریخی و اسلامی این شهر است برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز انتخاب شعار هفته نکوداشت تبریز مبنی بر تبریز؛ فیروزه جهان اسلام را  تأکید بر ویژگی های جامع مسجد کبود تبریز از لحاظ مذهبی و هویتی دانست وافزود: به این منظور شعار «فیروزه جهان اسلام» برای این نکوداشت، به عنوان شعاری که با برخورداری از جامعیت لازم بتواند گذشته فاخر و متمدن شهر تبریز را در کنار نقش آفرینی دینی و مذهبی این شهر نشان دهد، انتخاب گردید.
وی با اشاره به اینکه تحقق جایگاه واقعی کلان شهر تبریز به عنوان فیروزه جهان اسلام و اولین پایتخت جهان تشیع، در افق ۱۴۰۴، هدف غایی و ایده آل هفته نکوداشت تبریز است افزود:. هفته فرهنگی تبریز اتفاق بزرگی است که در سال جاری در تبریز اتفاق می افتد و در صورت بهره برداری مناسب از این هفته، تحولات شگرفی در شهر تبریز بوجود خواهد آمد.
 حمیدی با تاکید بر اینکه محوریت هفته نکوداشت تبریز شناساندن داشته های فرهنگی، مفاخر، عالمان، هنرمندان مشاهیر و پیشرو بودن تبریز در صده ی اخیر به آیندگان است گفت: شهرداری به جهت تولیت و میزبانی این رویداد  فرهنگی ، برنامه‌ریزی کلانی را برای برگزاری هر چه بهتر این رویدادها انجام داده است
گفتنی است مراسم شبی با قرآ ن در ۲۵ شهریور ماه بعد از نماز مغرب وعشاء راس ساعت ۲۰:۳۰  در مسجد کبود برگزار می شود.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.