کد خبر : 1518
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهریور 1393 - 10:34

تقارن هفته نکوداشت تبریز با اوج فعالیت‌های عمرانی ارزشمند است

تقارن هفته نکوداشت تبریز با اوج فعالیت‌های عمرانی ارزشمند است

 نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تبریز هفته نکوداشت تبریز را فرصت مهم معرفی ظرفیت‌های اقتصادی شهر تبریز خواند و گفت: توسعه متقابل شاخص‌های اقتصادی و فرهنگی در روند اداره شهرها، مطمئن‌ترین راهبرد پیشرفت شهر خواهد بود .

دکتر اسماعیل چمنی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از برنامه‌های هفته نکوداشت تبریز، با محوریت موضوعات فرهنگی و هنری تدوین و برنامه‌ریزی شده‌است؛ اما باید در نظر داشت که این محور فرهنگی، به هیچ عنوان در تضاد با منافع اقتصادی توسعه شهر نیست .
وی افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی، ظرفیت‌های صنایع دستی و ارایه آثار نفیس هنری، از اصول مهم برنامه‌های فرهنگی هستند که می‌توانند در خدمت اقتصاد شهر و اشتغال شهروندان باشند .
چمنی یادآور شد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد پیوند اقتصاد و فرهنگ با درک ضرورت توسعه متقابل این دو حوزه، مطرح شده و در صورت پیگیری طبق مطالعات و برنامه‌ریزی‌های منسجم می‌تواند زمینه‌ساز دستاوردهای ارزنده اجتماعی باشد .
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به همزمانی هفته نکوداشت تبریز با اوج فعالیت‌های عمرانی شهرداری تبریز گفت: این تقارن ممکن است از نظر برخی، با الزامات میزبانی نکوداشت سازگار نباشد، اما از منظر دیگر، فعالیت پرشتاب و حجیم عمرانی در جای‌جای شهر،  نمایشگاهی از کارگاه‌های متعدد عمرانی در نقاط مختلف شهر است .
چمنی افزود: مدعوین و میهمانان هفته نکوداشت تبریز در کنار ظرفیت‌ها و امتیازات مختلف فرهنگی و هنری شهر تبریز، شاهد اجرای پروژه‌های کلان عمرانی در شهر تبریز خواهند بود که این امر، گواه ارزشمندی از پیوند حوزه های فرهنگی با رویکردهای اقتصادی و عمرانی خواهد بود .

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.