کد خبر : 1554
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 شهریور 1393 - 16:15

مهم‌ترین هدف هفته نکوداشت، یادکرد مدنیّت فاخر شهر تبریز است

مهم‌ترین هدف هفته نکوداشت، یادکرد مدنیّت فاخر شهر تبریز است

 شهردار تبریز، کتابخانه مرکزی تبریز را گنجینه ارزشمند افکار و مطالعات نسل‌های گذشته خواند و گفت: تمرکز بخش ارزنده‌ای از گذشته پرافتخار شهر تبریز در کتابخانه مرکزی این شهر، این مرکز را به مکانی مقدس و فاخر تبدیل کرده‌است.

دکتر صادق نجفی در مراسم رونمایی از فهرست نسخ خطی کتابخانه مرکزی تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: مهم‌ترین هدف نکوداشت تبریز، یادکرد مدنیّت پرشکوه این شهر و انتقال همان عزم و اراده فرهنگی به وضعیت فعلی است.

وی با بیان این که محورهای مختلف هفته نکوداشت تبریز، بر مبنای شاخص‌های متعدد فرهنگی و هنری سند چشم‌انداز تدوین و اجرا می‌شود افزود: بر اساس این سند، تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع و آغازگر حرکت‌های تاریخ‌ساز، باید جایگاه فرهنگی خود را باز یابد.

نجفی با بیان این که گذشته تاریخ مملو از حضور تاثیرگذار مردان بزرگ است، متذکر شد: همین امروز نیز تبریز عزیزمان، مردان والامقامی دارد که باید به عنوان مزیت‌های مهم شهر، مورد توجه، حمایت و تجلیل واقع شوند.

شهردار تبریز تاکید کرد: تا رسیدن به وضعیت مطلوب فرهنگی و پیوند اقتصاد و فرهنگ طبق منویان رهبر معظم انقلاب، از پای نخواهیم نشست.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.