کد خبر : 16486
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 - 7:29

برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ملی بتن در تبریز

برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ملی بتن در تبریز

شانزدهمین دوره مسابقات ملی بتن ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.

image

شانزدهمین دوره مسابقات ملی بتن ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.

به گزارش آی نیوزبه نقل از  ایسنا،  “ایرج شهین باهر “، شهردار کلانشهر تبریز در آیین افتتاح این مسابقه گفت: متاسفانه با وجود تکنولوژی‌های نوین در علم عمران، سیستم‌های سازه‌ای شامل پل‌ها و دیگر ابنیه در شهرهای کشور با تکنولوژی ۳۰ سال قبل اجرا و موجب خسارت‌های بعدی زیادی می‌شود.

وی افزود: در ژاپن از ۲۵ سال پیش از جداگرهای لرزه‌ای در ساختمان‌ها استفاده می‌شود، در حالی که یک ساختمان نیز به این شیوه در تبریز ساخته نشده است و شهرداری به دنبال آن است که با حمایت از تکنولوژی‌های جدید موجب پیشرفت و آبادانی و کاهش هزینه‌ها و خسارت‌ها در شهر لرزه خیز تبریز شود.

مدیر برگزای مسابقات ملی بتن نیز در ادامه گفت: در این دوره از مسابقات، ۳۰۳ دانشجو از ۹۸ تیم در چهار رشته سازه محافظ تخم مرغ EPD، بتن پرمقاومت، تیر سبک خمشی و بتن سبک به رقابت با یکدیگر پرداختند.

یوسف زندی در ادامه با بیان این که بتن برزگترین فرآورده مورد نیاز عمران است، افزود: در دنیا بیش از ۳۰۰ نوع بتن تولید می‌شود، در حالی که در کشور ما تنها ۱۲ نوع بتن تولید می‌شود و باید با حمایت از پژوهشگران در بخش‌هایی مانند نانو بتن، بتن خود تراکم، بتن پیش تنیده و بتن پس تنیده شاهد تحولات چشمگیر عملی باشیم.

 

“تدین”، رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران (ICI) نیز هدف از برگزاری این مسابقه را ارتقا دانش تکنولوژی بتن در بین دانش جویان بیان کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.