کد خبر : 1653
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1393 - 15:25

کودکان امروز؛ هدایتگران حوزه‌های فکری و فرهنگی فردا

کودکان امروز؛ هدایتگران حوزه‌های فکری و فرهنگی فردا

 شهردار تبریز، در پیامی به مناسبت روز جهانی کودک، قشر کودک را انگیزه‌بخش مدیران و مسئولان برای عمران و آبادانی شهر و کشور خواند و افزود: هدف عمده تکاپوی مجموعه مدیران و مسئولان شهر و کشور، ساختن آتیه ایده‌آل کودکانی است که طبق تعالیم دینی، مصداق بارز «رحمت الهی» به شمار می‌روند.

دکتر صادق نجفی با اشاره به جایگاه کودک در مفاهیم اجتماعی خاطرنشان کرد: کودک، به عنوان عنصر آتیه‌سازی که در کنار مسئولیت‌های اجرایی، هدایت حوزه‌های فکری و  فرهنگی آینده را عهده‌دار خواهد شد، جایگاهی بسیار فراتر از مفهوم رایج یک شهروند را به خود اختصاص می‌دهد.

شهردار تبریز،  تربیت توامان روحی و جسمی را مسئولیت جامعه امروز در قبال کودک دانسته و متذکر شده است: تداوم ارزش‌ها و باورهای اعتقادی و معنوی و همچنین استمرار روند روبه‌رشد حرکت علمی کشور در آینده، نیازمند جوانانی است که در آینده‌ای نزدیک، تصدی بخش‌های مختلف جامعه را بر عهده خواهند داشت. این جوانان، هم‌اکنون کودکان معصوم و پرنشاطی هستند که لوح سفید و درخشان روح و جان‌شان، در انتظار تعالیم امیدبخش انسانی است.

نجفی در بخش دیگری از این پیام، یادآور شده است: تعبیر تاریخی امام راحل (ره) در خصوص کودکانی که در سال‌های حرکت مبارزاتی انقلاب اسلامی، در گهواره غنوده بودند و در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، در برابر گلوله دژخیم، سینه سپر کردند، مفسر نقش شگفت و تاثیر تحول‌آفرین کودک است.

وی همچنین در این پیام متذکر شده است: رویکرد شهرداری تبریز در خصوص توسعه فضای سبز، امکانات فرهنگی و تفریحی و  حمایت از گروه‌های مردم‌نهاد مرتبط با کودکان و نوجوانان، در راستای همین نگرش اعتقادی و تحول‌محور بوده و با تعامل تنگاتنگ با سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، استمرار خواهد داشت.  

شهردار تبریز تاکید کرده‌است: توسعه روزافزون شهر و تعدد و تنوع موضوعات مرتبط با آن، نیازمند آشنایی کودکان با مفاهیم و آموزش‌های شهروندی است. بی‌شک نقش خانواده، مدارس و سایر محیط‌های اجتماعی، در این روند آموزشی بارز بوده و تضمین کننده افق ایده‌آل زندگی شهروندی خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.