کد خبر : 1695
تاریخ انتشار : شنبه 26 مهر 1393 - 9:02

پای شورای استان آذربایجان‌شرقی به مجلس هم رسید

پای شورای استان آذربایجان‌شرقی به مجلس هم رسید

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۳ طرح از سوی شورای استان برای تصویب به شورای عالی استان‌ها ارائه شده که از این تعداد یک طرح تصویب و در حالی طی مراحل نهایی برای ارسال به مجلس شورای اسلامی برای تصویب و قانون شدن است.

احتشام حاجی‌پور اظهار داشت: ۳ طرح از سوی شورای استان برای تصویب به شورای عالی استان‌ها ارائه شده که از این تعداد یک طرح تصویب و در حال طی مراحل نهایی برای ارسال به مجلس شورای اسلامی به منظور تصویب و قانون شدن است.
رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: طرح‌های معماری اسلامی الگویی برای شهرسازی و موظف کردن محیط زیست برای تعیین محل دفن زباله‌ها دو طرح دیگر ارسالی شورای استان به شورای استان‌ها است.
وی رسیدگی به مشکلات و اختلافات در حوزه شوراها و شهرداری‌های استان را از دیگر فعالیت‌های یک ساله شورای استان اعلام کرد و افزود: در این رابطه اختلافات در شوراهای اهر،‌ تیمورلو، زنوز حل ولی متاسفانه شورای کشکسرا منحل شد.

حاجی‌پور با تاکید بر دیدگاه کارشناسی و علمی حاکم بر شورای استان اضافه کرد: در حال حاضر شورای استان برای اینکه بتواند در تمام حوزه‌ها نظر علمی و کارشناسی داشته باشد باید از پایه تخصصی نزدیک به ۴۰ مشاور بهره می‌برد.

عضو شورای شهر کلانشهر تبریز از فعال بودن ۷ کمیسیون در قالب شورای استان خبر داد و عنوان کرد: این کمیسیون‌ها درباره مسائل گردشگری، بودجه، عمران، فرهنگی، تحقیق و نظارت کشاورزی و … استان ورود کرده و در آخرین مورد بحث محصولات کشاورزی و مازاد تولید اقدام کرده و توانست زمینه صادرات انگور ملکان به روسیه را فراهم آورد بطوریکه محصول انگور کشاورزان ملکان در حال حاضر به روسیه صادر می‌شود.

وی امضاء تفاهم نامه بین نهادهای مختلف را نیز یادآور شد و گفت: از مهم‌ترین این تفاهم‌نامه‌ها می‌توان به موضوع مابین بهزیستی و شورای استان اشاره کرد که براساس آن مقرر شد تا گرمخانه‌هایی برای زنان بی‌سرپرست ایجاد شود.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.