کد خبر : 1701
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مهر 1393 - 6:33

احداث پارک ویژه نابینایان توسط شهرداری منطقه ۶

احداث پارک ویژه نابینایان توسط شهرداری منطقه ۶

 شهردار منطقه ۶ تبریز از احداث پارک ویژه نابینایان در این منطقه خبر داد و گفت: توانمندسازی معلولان و افراد کم توان مد نظر شهرداری کلانشهر تبریز است.

فرهاد روشنی در نشستی با هیئت مدیره انجمن نابینایان بصیر به مناسبت روز جهانی عصای سفید، اذعان داشت: مسئله تامین اعتبار احداث این پارک را در جلسات بودجه سال ۹۴ لحاظ خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه براساس طرح تفصیلی، شهرداری اجازه احداث کاربری اداری در پارکها را دارد، گفت: با تامین اعتبار پارک ویژه نابینایان در شمالغرب تبریز می توان علاوه بر ساختمان اداری، در همان پارک احداث و کاربریهای خدماتی و تجاری مورد نیاز نابینایان برای این مجموعه تعریف کرد.
روشنی افزود: کار اقتصادی از ضروری ترین مسائل تشکل های حمایت از معلولان به ویژه نابینایان است که می تواند روز به روز به توانمند شدن تشکلها کمک کند، به شرطی که این گروهها دارای روحیه همدلی و همگرایی بوده و افراد در راس کار خدمات دهی به نابینایان و کم بینایان را اولویت و دغدغه اصلی خود قرار دهند.
وی گفت: ورود به کارهای اقتصادی ضمن تقویت بنیه مالی و توسعه فعالیتهای مد نظر مجموعه، می تواند برای ایجاد اشتغال برای اعضا مفید و موثر واقع گردد.
روشنی با اشاره به لزوم مناسب سازی محیط برای معلولان و افراد کم توان تصریح کرد: در کنار احداث پارک ویژه، شهرداری منطقه ۶ آماده است در منطقه خود نسبت به عملیاتی شدن این فعالیتها با اجرای فنی و تخصصی خودِ انجمن همکاری کند.
در ادامه این جلسه روح الله ساعی، رئیس بخش روشندلان کتابخانه مرکزی تبریز، گفت: انجمن نابینایان بصیر در حوزه اشتغالزایی آموزش صنایع دستی را با رویکرد حرفه آموزی اجرا کرده و تاکنون برای ۲۴ نفر در این زمینه اشتغالزایی شده است و تلاش می کنیم با جذب اعتبارات کافی کارگاههایی برای کار تمام وقت احداث کنیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه شهرداری ها به تمام امور شهروندی ورود کرده اند گفت: شهرداری تهران برای تسهیل عبور و مرور معلولان تاکسی تلفنی های ویژه معلولان راه اندازی کرده و با هزینه شهرداری به انتقال آنها اقدام می کنند ضمن اینکه اقداماتی چون رایگان بودن هزینه حمل و نقل افراد معلول، مناسب سازی فضای شهری و… قابل تقدیر است.
ساعی ضمن اشاره به فعالیت های شهرداری تبریز در حوزه خدمات رسانی معلولان تاکید کرد: در تبریز نیز کارهای خوبی اجرا شده اما متاسفانه برخی طرحهای تصویب شده به درستی اجرا نمی شود بطوریکه مثل کف پوش حسی خیابانها در مواقعی، به جوی آب، کیوسک تلفن، روزنامه فروشی و… ختم می شود که بسیار نیز خطرناک است.

این عضو هیئت مدیره انجمن نابینایان بصیر با اشاره به هزینه بر بودن رفت و آمد معلولان و نابینایان، یادآور شد: از شورای کلانشهر تبریز درخواست کرده ایم تا با تهیه کارت شارژهای ترافیکی ویژه معلولان و نابینایان، نسبت به رایگان شدن خطوط اتوبوسرانی و گویاسازی مسیرهای BRT اقدام گردد که خودمان از لحاظ نرم افزاری هم آماده همکاری هستیم.

قادر فخر رنجبر، رئیس هیئت مدیره انجمن نابینایان بصیر، گفت: بصیر به عنوان فعالترین و بزرگترین تشکل فرهنگی و هنری ویژه نابینایان شمالغرب کشور از سال ۸۸ آغاز بکار کرده و بصورت رایگان بیش از ۵۵۰ نفر از نابینایان تبریز و استانهای همجوار را در عرصه های آموزشی و خدماتی حمایت می کند.

وی با بیان اینکه این موسسه فرهنگی هنری با هدف شناسایی مطالبات و توانمندیهای نابینایان راه اندازی شده گفت: تامین نیازهای آموزشی و کمک آموزشی اعضا و ارائه خدمات توانبخشی و کمک توانبخشی به آنها از دیگر اهداف این مجموعه است که در نهایت منجر به ایجاد اشتغالزایی و تامین نیازهای مالی نابینایان و تبدیل به انسانهای مستقل از لحاظ اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره تشکل بصیر، خاطرنشان کرد: این موسسه با ۵۵۰ عضو رسمی و ۸۰۰ عضو افتخاری، به عنوان فعالترین تشکل نابینایان کشور انتخاب شده و به عنوان نماینده ایران در کنفدراسیون نابینایان آسیا حضور خواهد یافت.

گفتنی است در این جلسه، روشنی شهردار منطقه ۶ با اشاره به درخواست های مطرح شده برای رفع مشکلات شهروندان نابینا گفت: تمام این موارد را جمع بندی کرده به شهرداری کلانشهر تبریز ارسال می کنیم و با شناختی که از شهردار محترم کلانشهر تبریز و تاکید ایشان برای ایجاد رفاه و آسایش معلولان داریم انشالله امیدواریم بخش عمده موارد یاد شده حل و فصل خواهد شد.

در این جلسه دکتر روح الله ساعی به عنوان مشاور شهردار منطقه ۶ در امور نابینایان و کم بینایان انتخاب منصوب شد.

همچنین در پایان این جلسه از خانم مهدیه عبدالهی، بانوی نابینای همکار شهرداری منطقه ۶ تبریز تجلیل و قدردانی شد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.