کد خبر : 17040
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397 - 8:51

استفاده از ظرفیت‌های شهرداری‌ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین

استفاده از ظرفیت‌های شهرداری‌ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های شهرداری‌ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین گفت: موضوع اربعین یک کار اعتقادی است و

استفاده از ظرفیت‌های شهرداری‌ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های شهرداری‌ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین گفت: موضوع اربعین یک کار اعتقادی است و نباید به آن به عنوان انجام یک وظیفه اداری صرف نگاه کنیم.

به گزارش شهریرنیوز به نقل از فارس،جمالی نژاد، رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی  و جمعی از مسئولان استانی و شهری از پارکینگ بزرگ اربعین مرزشلمچه، محوطه سازی های صورت گرفته، مسیر جدید جانمایی و استقرار مواکب اربعین و زیرساخت‌های دائمی که مطابق طرح جامع اربعین ایجاد شده، بازدید کردند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع ده‌ها هزار نفری جهادگران بسیجی مبنی بر اینکه باید در تدارک حماسه بزرگ اربعین باشیم و حماسه اربعین پدیده فوق العاده ای است که در هنگامی که دنیای اسلام نیازمند این پدیده است، بوجود آمده، تصریح کرد: موضوع اربعین حسینی در حقیقت یک کار اعتقادی است و به خدمت رسانی به مردم بزرگوار ایران در راهپیمایی عظیم و جهانی اربعین حسینی(ع) نباید به عنوان انجام یک وظیفه اداری صرف نگاه کنیم.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: تمامی نهادها و دستگاه‌های عمومی، دولتی و مردمی نظیر سالهای گذشته امسال هم مخلصانه و با روحیه جهادی بخاطر خدمتگزاری به زائران حسینی وارد میدان عمل شده اند و ما دست اندرکاران وظیفه خود می‌دانیم که حمایت‌های لازم را انجام دهیم تا زوار امام حسین(ع) بتوانند به راحتی در مراسم اربعین حضور یابند.

 جمالی نژاد در ادامه اظهار کرد: موضوعات مرتبط با خدمت رسانی به زائران و تکمیل زیر ساخت ها باید در استانها پیگیری و نهایی شود و چنانچه موضوعی نیازمند رسیدگی های بیشتر بود، موارد را با جدیت در ستاد مرکزی اربعین حسینی و وزارت کشور پیگیری می نماییم.

وی افزود: استان های معین مرزهای چهار گانه اربعین باید تا قبل از زمان حرکت زائران بسوی مرزها، از پیشرفت طرح ها مطابق برنامه زمان بندی ابلاغی، اطمینان حاصل کنند.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین تاکید کرد: تمامی شهرداری های استان خوزستان مکلفند از تمام ظرفیت های خود برای خدمت رسانی به زائران اربعین استفاده و شهرداری تهران هم در این زمینه اقداماتی را انجام خواهد داد.

وی بیان داشت:همچنین مقرر شد روشنایی پارکینگ بزرگ اربعین طی دو هفته آینده تکمیل و اقدامات لازم در خصوص تقویت شبکه آب رسانی مرز شلمچه، با توجه به اقدامات موثر وزارت نیرو، انجام شود و هماهنگی های لازم در زمینه رفع سایر مشکلات مرتبط با امور زیرساختی با سایر دستگاه ها به عمل آید.در این جلسه موضوعات مربوط با خدمت رسانی سایر دستگاه ها به زائران و نحوه عمل آنها مطرح و در خصوص آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

شایان ذکر است، کمیته زیرساخت به عنوان یکی از کمیته های چهارده گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی امور مربوط به پروژه های عمرانی در حوزه های راه های مواصلاتی، زیرساخت های آب و برق، زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی و زیرساختهای اسکان زائران را برنامه ریزی و بر اقدامات اجرایی نظارت می نماید و وظایف این کمیته در قالب یک برنامه و نقشه راه تنظیم و به تفکیک مرزهای چهارگانه به استانداری های ذیربط ابلاغ شده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.