کد خبر : 1708
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1393 - 11:15

احیا و حفظ هویت بازار تبریز باید مورد توجه باشد

احیا و حفظ هویت بازار تبریز باید مورد توجه باشد

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: احیا و حفظ هویت بازار تاریخی تبریز باید مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

 دکتر احتشام حاجی پور با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی باید فضا را برای حفظ و احیای میراث فرهنگی در تبریز بازنماید اظهار داشت: بازار تبریز به عنوان میراث فرهنگی و تاریخی تبریز نیازمند توجه جدی شهرداری تبریز است.
رئیس شورای استان شرقی افزود: باید با تغییر آسفالت های کف بازار تبریز به سنگ محلی و یا آجر های قرمز وجه تاریخی این بازار حفظ شود.
وی با تاکید بر اینکه طرح تفسیلی تبریز جوابگوی وضعیت شهر نیست گفت: برای اینکه بتوانیم آینده تبریز را نجات دهیم باید با احداث یک خیابان ۶۰ متری از اتوبان پاسداران به کسایی بافت شهری تبریز را تغییر دهیم.
حاجی پور افزود: در راستای احیا و حفظ هویت فرهنگی تبریز، باید ورودیها دروازه های قدیمی شهر، پیاده راهها و بناهای مهم و قدیمی شهر تبریز بازسازی شوند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه انتقال مشاغل ناهمگونی از قبیل سنگبری ها تراشکاریها و… به بیرون شهر باید مد نظر قرار گیرد افزود: باید با اصلاح و زیباسازی مبلمان ورودی های شرق، غرب و جنوبی تبریز مناسب سازی چهره ورودی های شهر را تغییر دهیم.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه در فصل بودجه قرار داریم و با عنایت به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» باید در بودجه سال آینده به مسائل فرهنگی توجه جدی صورت گیرد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.