کد خبر : 1736
تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1393 - 5:28

اجرای برخی پروژه های شهرداری جلوتر از برنامه زمانبدی است

اجرای برخی پروژه های شهرداری جلوتر از برنامه زمانبدی است

شهردار تبریز از پیشرفت مناسب پروژه های عمرانی سال جاری و همچنین اجرای جلوتر از برنامه برخی پروژه های مهم عمرانی شهرداری تبریز  خبر داد.

دکتر صادق نجفی در مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرداری منطقه یک و هفت تبریز که با حضور معاون رییس جمهور و مسئولین استانی برگزار شد،گفت: با هدایت، حمایت و نظارت شورای اسلامی شهر در حال حاضر بیش از ۵۷۰ پروژه شهری با مبلغ بودجه ای نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد ریال در حال اجراست که برخی از پروژه های مهم شهرداری تبریز از نظر اجرا جلوتر از برنامه زمانبندی می باشند..
شهردار کلانشهر تبریز افزود: با ادامه روند فعلی اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر، به مردم قول می دهیم تا ایام الله دهه مبارک فجر چندین پروژه بزرگ دیگر را در تبریز به بهره برداری رسانده و تقدیم شهروندان نماییم.
دکتر نجفی با مقایسه وضعیت فعلی پارک زیبای مهر ولایت با وضعیت بسیار نامناسب آن محل در سال گذشته خاطر نشان کرد: در بازدید زمستان سال گذشته از این محل شاهد رنج شهروندان در عبور و مرور روزانه شان بودیم و وضعیت بسیار نامناسبی حاکم بود که با افتتاح این پارک بزرگ چشم انداز بسیار زیبایی به این منطقه داده شده است.
شهردار تبریز با اشاره به حضور معاون رئیس جمهور در تبریز و برنامه افتتاح پروژه های شهرداری تبریز گفت: دکتر نوبخت از مدیران توانمند، با تجربه و هوشمند کشورمان هستند که در حال حاضر در مرکز تفکر و برنامه ریزی دولت و کشور حضور دارند.
شهردار کلانشهر تبریز با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم در کلانشهرها یک مدیریت واحد شهری را اجرا نماییم گفت: دولت لایحه ای را در خصوص مدیریت واحد شهری تهیه نموده است که جای تقدیر دارد و امیدواریم با اجرایی شدن این لایحه بسیاری از مشکلات موجود مرتفع گردد.
دکتر صادق نجفی با تاکید بر اینکه حقیقتا اداره کلانشهری مانند تبریز با درآمد های فعلی کاری بسیار سخت می باشد گفت: در شهرداری تبریز در طول یک سال گذشته علی رغم کاهش ۳۵ درصدی صدور پروانه های ساختمانی، یک و نیم برابر بودجه سال قبل وصول درآمد داشته ایم که عمدتا از محل درآمدهای پایدار شهرداری تبریز بوده است.
وی با اشاره به اینکه با دستور استاندار محترم ماموریت یافتیم که قسمتی از مترو را راه اندازی کنیم اظهار کرد: در حال حاضر ۷ کیلومتر از مترو تبریز با یک رام قطار راه اندازی شده است که در صورت مساعدت و قول معاون محترم رئیس جمهور و افزوده شدن سه رام قطار دیگر تا پایان سال جاری این فاز از مترو تبریز قابل بهره برداری خواهد بود.
شهردار تبریز با اشاره به فاینانس خط دوم قطار شهری تبریز که مورد موافقت وزارت کشور نیز قرار گرفته است اظهار داشت: از دولت محترم تقاضا داریم مساعدت شود تا از طریق EPCF 600 میلیون دلار فاینانس خط دوم مترو تبریز را آماده نماییم.
دکتر صادق نجفی با اشاره به موافقت و ابلاغ بانک مرکزی در خصوص انتشار ۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری تبریز برای پروژه مترو تبریز گفت: امیدواریم با حصول مبلغ دو هزار میلیارد ریال بتوانیم بخشی از پروژه بزرگ مترو تبریز را به بهره برداری برسانیم.
شهردار تبریز همچنین با اعلام موافقت شهرداری و معاون استانداری و حل مشکل منطقه شهید مدنی در منطقه هفت تبریز گفت: بزودی ساماندهی این منطقه آغاز خواهد شد و با آماده سازی و آسفالت ریزی در آن انتظارات چند ساله شهروندان محقق خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در آینده بسیار نزدیک ۸ هکتار دیگر از پارک مهر ولایت کلنگ زنی می شود اظهار داشت: فاز دوم پارک مهر ولایت بعد از کلنگ زنی در فاصله زمانی ۷-۸ ماهه به بهره برداری خواهد رسید تا تقدیم شهروندان این منطقه از تبریز عزیز گردد.
شهردار کلانشهر تبریز در پایان سخنانش با اشاره به افتتاح چند پروژه مهم در حوزه شهرداری منطقه یک تبریز همزمان با افتتاح پارک مهر ولایت اظهار داشت: پروژه های مهمی نظیر بازگشایی خیابان پاداش، پارک ایثار، آبشار عون ابن علی و پارک فروردین در منطقه یک همزمان با این پروژه به بهره برداری می رسند و تقدیم شهروندان عزیز می شود.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.