کد خبر : 1740
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1393 - 12:00

مدیریت موفق بحران، نیازمند نقش آفرینی تمام دستگاه ‌های اجرایی است

مدیریت موفق بحران، نیازمند نقش آفرینی تمام دستگاه ‌های اجرایی است

 شهردار تبریز گفت: مدیریت موفق و تاثیرگذار در حوزه بحران نیازمند نقش آفرینی تمام دستگاه های اجرایی است.

دکتر صادق نجفی در  دومین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی مدیریت بحران شهر تبریز، با اعلام این خبر تصریح کرد: مجموعه دستگاه های اجرایی شهر، باید با هماهنگی یکدیگر، وظایف حوزه تخصصی مسئولیت خود را در مواقع بحران بازشناسی کرده و نسبت به اجرای مانورها و تمرین های گروهی در زمانبندی های مشخص اقدام کنند.
وی متذکر شد: ایجاد مدیریت بحران در مناطق دهگانه با مسئولیت شهرداران مناطق، افزایش انسجام و تمرکز مجریان امداد و نجات را در پی داشته و  تاثیرگذاری عملیات امداد و نجات را نیز بیشتر خواهد کرد.
شهردار تبریز ادامه داد:  خرید و نگهداری تجهیزات به‌روز توسط شهرداری‌های مناطق، در کنار تجهیزات مشابه در هر یک از ایستگاه های آتش نشانی مناطق شهری، توانمندی های ایمنی، امداد و نجات را قوت خواهد بخشید.
نجفی یادآور شد: هم اکنون در هر یک از مناطق شهری، دست کم یک ایستگاه آتش نشانی موجود و فعال است؛ ضمن این که در برخی مناطق احداث ایستگاه های آتش نشانی دوم و سوم نیز در مراحل پیگیری و اجرا است.

وی با بیان اینکه با توجه به وجود برخی مناطق حاشیه نشین در شهر و عدم امکام دسترسی خودرویی به برخی محلات قدیمی، احداث باند بالگرد در دستور کار مناطق مختلف شهرداری است، گفت: در این راستا، هم اکنون هفت باند آماده بهره برداری بوده و احداث سه باند نیز در حال اجراست.

شهردار تبریز با اشاره کارکرد دومنظوره پارک های احداثی توسط شهرداری تبریز گفت: احداث پارک‌های مختلف در مناطق مختلف شهری، در کنار توجه به موضوع توسعه فضای سبز، در اسکان موقت مواقع بحران، کاربرد خواهد داشت.

وی افزود: به این منظور مکان یابی احداث پارک‌ها، با در نظر گرفتن توزیع مناسب در مناطق مختلف شهری، صورت گرفته و اجرا می شود.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.