کد خبر : 17625
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1397 - 4:33

جلسه توجیهی جانمایی نقشه های UTM املاک شهرداری تبریز برگزار شد

جلسه توجیهی جانمایی نقشه های UTM املاک شهرداری تبریز برگزار شد

با راه اندازی و توسعه سامانه زیرساخت های اطلاعات مکانی (SDI) جلسه توجیهی جانمایی نقشه های UTM املاک شهرداری تبریز برگزار شد.

جلسه توجیهی جانمایی نقشه های UTM املاک شهرداری تبریز برگزار شد

با راه اندازی و توسعه سامانه زیرساخت های اطلاعات مکانی (SDI) جلسه توجیهی جانمایی نقشه های UTM املاک شهرداری تبریز برگزار شد.

در جلسه توجیهی جانمایی نقشه های UTM املاک شهرداری تبریز که با حضور نمایندگان مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تبریز برگزار شد، کارشناسان املاک ضمن آشنا شدن با سامانه SDI، چگونگی ورود اطلاعات املاک و مستغلات به سامانه فوق و جانمایی نقشه ها را فراگرفتند.

 واژه SDI که مخفف(GeoSpatial Data Infrastructure) است، اغلب به مجموعه ای پایه ای از فن آوری ها، سیاست گذاری ها و ترتیبات سازمانی اطلاق می گردد که تضمین کننده مهیا بودن داده های مکانی است. بعبارتی دیگر SDI بستری را جهت یافتن، ارزیابی و استفاده از داده های مکانی برای عموم کاربران و تهیه کنندگان داده های مکانی در تمامی سطوح دولتی، بخش خصوصی، دانشگاه ها و سایر اقشار جامعه ایجاد می کند.

هدف اصلی SDI این است که دولت ها و سازمان ها و دستگاه های اجرایی با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن به داده های مکانی پایه و پردازش شده و لایه بندی شده و به روز شده دسترسی داشته باشند. هدف این نیست که یک سازمان تمامی لایه های داده های مکانی را خود تهیه و در اختیار داشته باشد. بلکه هدف آن است که هر سازمانی متولی تهیه و به هنگام رسانی لایه های مختلف داده های مکانی خود باشد و لایه های داده های مکانی دیگر که درکار او تأثیر گذار است از سازمان متولی با مکانیزم مشخصی دریافت نماید، زیرا که هر سازمانی برای تهیه یا خرید داده های مکانی مورد نیاز خود توان مالی معینی دارد.

گفتنی استSDI  دارای توانایی تسهیل در اجرای فعالیت های مختلف در یک جامعه است. دامنه این فعالیت ها بسیار وسیع بوده و در واقع، شامل تمامی امور مرتبط با مدیریت، برنامه ریزی و سازندگی در یک جامعه مانند شهر، استان یا کشور می شودزمینه های کاربردی SDI شامل: مدیریت بحران، آمایش سرزمین، مدیریت منابع، مدیریت زمین و کاداستر، مدیریت منابع آبی و دریایی، محیط زیست، دفاع و امنیت، مهاجرت، آمار و برنامه ریزی، بهداشت و درمان، برنامه ریزی اجتماعی، حمل ونقل، کشاورزی، معادن و موارد دیگر می باشد.سامانه SDIسازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز در آدرس sdi.tabriz.ir قابل دسترسی است.

 سامانه زیرساخت های اطلاعات مکانی (SDI) با پشتیبانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز راه اندازی شده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.