کد خبر : 17832
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1397 - 16:04

اجرای سیاست بهره مندی از نظر شهروندان در پروژه های مطالعاتی کلان شهری

اجرای سیاست بهره مندی از نظر شهروندان در پروژه های مطالعاتی کلان شهری

شهردار تبریز گفت: جلب مشارکت عمومی در کاهش هزینه اجرای پروژه های شهرداری مغفول مانده و در صدد هستیم خروجی پروژه های مطالعاتی کلان شهر را با نظر و مطالبات شهروندان همسو

شهردار تبریز گفت: جلب مشارکت عمومی در کاهش هزینه اجرای پروژه های شهرداری مغفول مانده و در صدد هستیم خروجی پروژه های مطالعاتی کلان شهر را با نظر و مطالبات شهروندان همسو کنیم.

به گزارش آی نیوز، مهندس ایرج شهین باهر در جلسه هماهنگی با جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و جمع رسانه ای خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا افزود: می خواهیم یک بار دیگر پس از سال ها اعتماد شهروندان تبریز را به شهرداری بازگردانیم.

شهین باهر رویکرد غلط گذشته مبنی بر اینکه مدیران سابق شهرداری صلاح تبریز را از مردم بیشتر می دانند، باعث شده تا از توجه به مطالبات مردم غافل شوند و این موضوع سلب اعتماد عمومی را در پی داشت.

وی توقف تغییر کاربری های عمومی و فضای سبز تبریز با هدف ساخت مراکز خرید طی مدیریت خود را برای شروع شفافیت عملکرد شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: همکاری رسانه ای و عدم بزرگنمایی می تواند نتیجه بهتری برای شهر تبریز داشته باشد.

شهردار تبریز اظهار داشت: گام نخست جلب مشارکت عمومی، آشنایی مردم از شرح وظایف کلی شهرداری است چرا که شهروندان کاستی های عملکرد سایر دستگاه های خدمات رسان دولتی مانند آب و فاضلاب، و عدم اتمام سریع حفاری های شرکت گاز، مخابرات و برق را به عملکرد شهرداری نسبت می دهند.

شهین باهر همچنین ضعف شهرداری در ساماندهی رشد و توسعه نامتوازن شهری در سال های گذشته را از مهمترین مبانی افزایش هزینه های عمرانی، شهرسازی و فرهنگی شهرداری تبریز دانست و عنوان کرد: متاسفانه مردم همواره یک قدم از شهرداری جلوتر اقدام به ساخت و ساز کرده و پیوست گذر بندی و مهندسی در ساخت و سازهای غیر مجاز لحاظ نشده است.

شهردار تبریز تصریح کرد: سیاست گذاری ما با رویکر فرهنگسازی تنظیم شده است و با تحقق آن می توانیم از ظرفیت مشارکت عمومی در افزایش سرانه شریانی، فضای سبز، فضای تفریحی_ ورزشی استفاده کنیم.

شهین باهر با تاکید بر ضرورت بومی سازی پروژه های کلان شهری و مشارکت دهی مطالبات شهروندان در افزایش رضایتمندی عمومی متذکر شد: اجرای پروژه های زیرساختی و مهم بر پروژهای بزرگ عمرانی غیر ضروری در سال جاری، ارجحیت دارد.

وی ادامه داد: با این وضعیت اقتصادی، شهرداری تبریز ماهانه ۶۰ میلیارد تومان حقوق و مزایا به ۱۳ هزار پرسنل پرداخت می کند و ضرورت دارد مدیریت هزینه به سمت افزایش سطح کیفی و کمی کاربرد کارکنان و امکانات تجهیزاتی شهرداری پیش برود.

اجرای سیاست بهره مندی از نظر شهروندان در پروژه های مطالعاتی کلان شهری

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.