کد خبر : 1795
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 آبان 1393 - 6:51

استاد خاماچی؛ماشین سازی روزگاری بهترین بازیکنان و مربیان را در خود پرورش می داد

استاد خاماچی؛ماشین سازی روزگاری بهترین بازیکنان و مربیان را در خود پرورش می داد

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: افتخار می کنیم که شهر تبریز که شهر اولین ها و مهد فوتبال کشور بوده است دارای دو تیم ریشه دار و قدیمی به نام های ماشین سازی و تراکتورسازی می باشد.

 

استاد بهروز خاماچی اظهار کرد: باید با حمایت شورا، شهرداری و استانداری این تیم را بالا بکشیم این کار وظیفه همه دوستداران ورزش تبریز و آذربایجان است.

خاماچی با تاکید بر ضرورت حمایت از تیم ماشین سازی تبریز افزود: اگر در طول سالهای اخیر بخصوص امسال تراکتورسازی حرف اول را در کشور می زند در نتیجه وجود پشتیبان خوبی مانند لشگر همیشه سرافراز عاشوراست .

وی ادامه داد: مردم تبریز از این اقدام برادران و فرزندان خود در لشگر عاشورا واقعا ممنون و سپاسگذار هستند در عین حال این تیم اسپانسرهای قدر و خوبی نیز دارد و شورای شهر و شهرداری تبریز هم همواره به این تیم کمک کرده است.

عضو شورای شهر تبریز افزود: اگر حمایت کنیم و تیم ماشین سازی هم بالا بیاید، همین ۷۰ هزار نفری که به ورزشگاه می روند و به صورت سالم از تیم شهرشان حمایت می کنند در بازیهای ماشین سازی هم حضور می یابند و از این تیم حمایت خواهند کرد.

وی گفت: الان در همه جای کشور از قدرت تیم تراکتورسازی صحبت می شودآرزو داریم تیم ماشین سازی هم دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

خاماچی تصریح کرد: در شورای شهر تا جایی که قوانین اجازه دهند از تیم ماشین سازی تبریز حمایت خواهیم کرد که این امر خواسته شهروندان تبریزی است.

 این استاد تاریخ ادامه داد: بعد از اینکه تیم ماشین سازی و سپس تراکتورسازی بوجود آمدند تیم ماشین سازی تبریز ازاولین دوره جام تخت جمشید در این جام شرکت داشت و جز باسابقه ترین تیم های کشور می باشد.

وی گفت: ماشین سازی همزمان با تیم هایی نظیر صنعت نفت آبادان، ذوب آهن، شهبار، برق، هما، استقلال، پرسپولیس تیم های پرطرفداری بودند که در دوره های مختلف تنور لیگ تخت جمشید را در ۴۰ سال قبل گرم نگاه می داشتند.

خاماچی تاکید کرد: تیم ماشین سازی به اعتراف مربیان و بازیکنان بزرگ کشورمان در آن سالها تیم منسجم و بسیار قدر و قابل احترامی بود که همه می خواستند در این باشگاه فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره با اینکه زمان زیاد دوری نیست که باغشمال از طرفداران دو تیم تراکتور و ماشین مملو می شد گفت: حسن خانفام بازیکن دهه پنجاه تیم ماشین سازی در زمان اوج دروازه بانی مرحوم ناصر حجازی در باغشمال دو گل وارد دروازه این دروازه بان نمود تا باغشمال و طرفداران فوتبال تبریز هیچ گاه این خاطره زیبا را فراموش نکنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه من کاری ندارم که چه عواملی باعث شد تا ماشین سازی کم کم افت پیدا کرد و  مشکلاتی هم از نظر مدیریتی و هم مادی برای این تیم پیش آمد و این تیم از پیشرفت باز ایستاد گفت: الان این تیم ریشه دار و مردمی به حمایت شورای شهر و شهرداری و استانداری آذربایجان شرقی احتیاج دارد تا دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.