کد خبر : 18011
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1397 - 10:37

کاهش ۵۰درصدی ساخت و ساز عامل افت درآمد پایدار شهری

کاهش ۵۰درصدی ساخت و ساز عامل افت درآمد پایدار شهری

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز، کاهش۵۰ درصدی ساخت و ساز را عامل افت درآمد پایدار شهری دانست.

کاهش ۵۰درصدی ساخت و ساز عامل افت درآمد پایدار شهری

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز، کاهش۵۰ درصدی ساخت و ساز را عامل افت درآمد پایدار شهری دانست.

به گزارش آی نیوز، فریدون بابایی اقدم، در ارزیابی عملکرد شهرداری تبریز در دوره مدیریت ایرج شهین باهر در یک سال گذشته گفت: شهردار تبریز در این یک ساله مدیریت شهر را با بخشی از بودجه سال ۹۶ و در چند ماه اخیر هم با بودجه مصوب شورای پنجم کار کرده، معیار و ملاک ارزیابی عملکرد شهرداری بحث بودجه است که چقدر در برنامه کاری تعریف شده محقق شود.

وی با بیان اینکه قطعا همه فعالیتها تحت تاثیر مسائل و مشکلات مالی شهرداری و آن هم متاثر از مسائل اقتصادی کشور است، افزود: در سال ۹۲ و ۹۳ آمار پرونده‌های درخواست پروانه ساختمانی بالغ بر ۵ هزار مورد در سال بود که امسال کمی بالاتر از ۲ هزار پرونده است، در خوشبینانه‌ترین حالت ۵۰درصد کاهش ساخت وساز داریم.

بابای اقدم تصریح کرد: باتوجه به اینکه بالاترین منابع درآمدی شهرداری بالغ بر ۸۰درصد درآمدها از حوزه شهرسازی است، هرگونه تغییر منفی در این بخش مجموعه را با مشکلاتی در بخش هزینه و عملکردها مواجه خواهد کرد.

عضو شورای پنجم شهر تبریز خاطرنشان کرد: سیاست کلی شورا که قبل از انتخاب شهردار نیز تعیین و به مهندس باهر ابلاغ شد در راستای مدیریت درآمد و هزینه بود، براین اساس تصور می‌کنم عملکرد شهردار مناسب و قابل دفاع بوده است.

فریدون بابایی اقدم، با یادآوری اینکه ما چند ردیف هزینه بزرگ در شهرداری از جمله مترو داریم که سالها قبل آغاز و در دوره چهارم شورا کمی تسریع یافته است، گفت: شهرداری پیشرو اجرای پروژه بود که بخشی از طریق تسهیلات و بدهی بانکی تقبل می‌شد و این موارد به دوره مدیریت شهردار فعلی منتقل شدند که منجر به تحمیل و بالا رفتن برخی هزینه‌ها بود.

وی ادامه داد: بالغ بر ۲هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده و در تکمیل ۳ کیلومتر آخر خط یک، مهار ایستگاهها و در خط دو نیز نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان تزریق شده است. در یک سال گذشته اتمام خط یک و فاینانس خط دوم موضوع ثابت جلسات شورای شهر بود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز، گفت: این مسائل شتاب حرکت شهرداری را گرفته و در مواردی شهردار را به چالش می کشد از طرفی نیز در حوزه جاری بودجه با تورمی روبرو هستیم و در طی سالیان با مازاد نیرو و بهره‌وری پایین نیروی انسانی روبرو بودیم که از جمله سیاستهای شورا تدوین تدابیر مناسب برای ارتقای بهره وری نیروی انسانی و انتقال برخی از فعالیتها از حالت برون‌سپاری به داخل سازمان است. در مجموع عملکرد شهرداری با وجود مشکلات اقتصادی در کل جامعه و کشور قابل دفاع است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.