کد خبر : 18058
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1397 - 7:13

تبریز ۲۰۱۸، جایگاه گردشگری آذربایجان شرقی را ارتقا داد

تبریز ۲۰۱۸، جایگاه گردشگری آذربایجان شرقی را ارتقا داد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از نقش اساسی تبریز ۲۰۱۸ در ارتقای جایگاه گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد.

تبریز ۲۰۱۸، جایگاه گردشگری آذربایجان شرقی را ارتقا داد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از نقش اساسی تبریز ۲۰۱۸ در ارتقای جایگاه گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش آی نیوز به نقل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا آذربایجان شرقی با بیان اینکه رویداد تبریز ۲۰۱۸فرصت طلایی است که نه تنها تبریز، بلکه آذربایجان را نیز به دنیا بشناسانیم، افزود: بزرگ ترین دستاورد این رویداد، افزایش چشمگیر درصد اشغال مراکز اقامتی و رشد میزان گردشگر ورودی به استان است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: در دو سال گذشته بیش از ۱۵۰۰تخت به تعداد تخت‌های مراکز اقامتی استان افزوده شده و این رقم تا سال ۱۴۰۰به ۱۳هزار و ۱۰۰تخت خواهد رسید.

آبدار گفت: خوشبختانه استان ما بخاطر رویداد تبریز ۲۰۱۸در مسیر گردشگری قرار گرفته و اقدامات صورت گرفته باعث شده است تا شاهد افزایش چشمگیر گردشگر ورودی به استان باشیم.

آبدار از افزایش ۱۱درصدی اشغال هتل ها و رشد ۲۵درصدی اشغال هتل آپارتمان ها در نیمه نخست سال جاری خبر داد و افزود: میزان اشغال تخت هتل ها در شش ماهه نخست سال گذشته ۶۱درصد بود که امسال به ۶۸درصد و در هتل آپارتمان ها از ۶۸درصد به ۸۵درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین درصد اشغال تخت هتل های آذربایجان شرقی در ۶ماهه اول سال گذشته۶۴/۵درصد بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۷۶درصد ارتقا یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به رشد ورود گردشگر داخلی به استان گفت: در ۶ماهه نخست سال گذشته ۳میلیون و ۱۰۰هزار گردشگر نفر وارد استان شدند که این رقم در سال جاری با ۴۲درصد رشد به ۴میلیون و ۴۰۲هزار نفر رسید.

آبدار ادامه داد: در ۶ماهه اول سال گذشته ۴۲۰هزار گردشگر خارجی از تبریز بازدید کردند که این رقم امسال با ۱۷درصد رشد به ۴۹۲هزار گردشگر افزایش یافته است.

آبدار با بیان اینکه در جذب گردشگر و نیز در حوزه اقامتی رشد چشمگیری در استان داشتیم، افزود: طبق مصوبه ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸رویدادهای حائز اهمیت ملی و بین المللی اعم از علمی، ورزشی و فرهنگی به تبریز منتقل و برگزار شده است و در ماه‌های آتی برگزار خواهد شد.

وی میزان سرمایه گذاری ها در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۵را ۱۱۰میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امسال این رقم به ۳۸۳میلیارد تومان رسیده است.

آبدار، مرمت و بازسازی اماکنی همچون ربع رشیدی، مسجد کبود، بازار تبریز، چهارمنار و حسن پادشاه را از جمله بزرگ ترین طرح ها به مناسبت تبریز ۲۰۱۸اعلام کرد و گفت: در سال جاری اهتمام و برنامه فشرده و ویژه ای در زمینه پروژه های مرمت و احیا داریم که تنها در یک مورد ۲۰میلیارد تومان اعتبار برای تملک حاشیه ربع رشیدی اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از جمله برنامه های شاخص اداره کل در حوزه صنایع دستی و حمایت از کالای ایرانی را احداث سه باب بازارچه صنایع دستی در مناطق قزلجه میدان و بعثت و روستای تاریخی کندوان، اعلام کرد و از انتشار فراخوان آن خبر داد.

آبدار با بیان اینکه ۱۶۳رویداد منطقه ای، ملی و بین المللی برای تبریز ۲۰۱۸با همکاری دستگاه های اجرایی تعریف شده، اظهار داشت: از ابتدای سال ۲۰۱۸تاکنون بیش از ۶۴درصد این رویدادها عملیاتی شده و تا پایان سال جاری تمامی این رویدادها اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری همایش بین المللی جاده ابریشم با عنوان «باستان شناسی در امتداد راه ابریشم» از ۲۳تا ۲۵آبان ماه سال جاری در تبریز خبر داد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۲۵پروژه برای تبریز ۲۰۱۸تعریف شده است که در صورت تخصیص اعتبار تا سال ۱۴۰۰به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: ۵۰میلیارد تومان پروژه در حوزه گردشگری شهرستان ها تعریف شده است.

آبدار با بیان اینکه اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به برکت رویداد تبریز ۲۰۱۸در مقایسه با سال ۱۳۹۴هفت و نیم برابر رشد داشته است، افزود: در سال ۱۳۹۴بودجه اداره کل ،۱۴میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۱۳۹۵به ۲۲میلیارد تومان، در سال ۱۳۹۶به ۵۵میلیارد تومان و در سال جاری به ۱۰۵میلیارد تومان افزایش یافته است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.